فرشتگان سفید پوشی که کمتر قدرشان را می دانیم

پرستاران از قشرهایی هستند که با ذهنیت غلط درآمدهای میلیونی که در اذهان عموم شکل گرفته، کسی آنگونه که باید قدرشان را نمی داند و این فرشتگان سفید پوش بی ادعا چه دردها که از درد مریضانشان نمی کشند.

دیدن بیمار قلبی، رسیدگی به بیمار تصادف خودرو یا موتورسیکلت، مریضی که به خاطر افتادن از ارتفاع به بیمارستان منتقل شده یا کسی که با سر به داخل شیشه یک مغازه به دلیل سهل انگاری رفته، تنها بخش کوچکی از دردی است که روزانه و روزانه پرستاران و دکترها با آن مواجه هستند و با درد هر مریضی می شود درد را در چهره آنها نیز دید.

عقربه ها، ساعت 22 شب را نشان می دهد، چند نفر بیماری را به یکی از بیمارستان های شهر سنندج می رسانند و ظاهراً حمله قلبی به او دست داده است، پرستاران حاضر در بخش خود را سریعا بر سر بیمار می رسانند و بی تاب و بی قرار برای نجات او تلاش می کنند.

یكی از پرستاران بخش، بعد از گفت وگو با پزشك متخصص، در حال آماده كردن داروی تزریقی و گرفتن آزمایش خود است، دیگر پرستاران لحظه به لحظه وضعیت و علائم حیاتی بیمار را بررسی می كنند.

پس از تلاش های فراوان شرایط بیمار به حالت عادی باز می گردد، آنها در حالی كه لبخند بر لب دارند، سعی می کنند با حرف زدن و شوخی کردن با بیمار، روحیه را به مریض خود بازگردانند.

این فقط بخش كوچكی از تلاش فرشتگان سفیدپوشی است كه در طول شبانه روز با بیماران بدحال سروكار دارند و برای نجات آنان از هیچ چیزی دریغ نمی كنند.

پرستاری شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است، آنها خدمتگزاران بی توقع عرصه سلامت هستند كه با كار شبانه روزی، همدم بیماران و همراه پزشكان و مرهمی برای درد بیماران و كمكی برای پزشكان هستند.

هرچند دغدغه اصلی بسیاری از آنها رفع مشكل بیماران و بازگشت سلامتی به آنان است اما خود با دغدغه ها و مشكلات بسیاری دست و پنجه نرم می كنند.

حالا دیگر ساعت 24 است و حال بیمار رو به بهبودی است و هر چند دقیقه یک بار پرستاری از راه می رسد و حال بیمار را می پرسد و با لبخندی که بر لب بیمار و پرستاران می نشیند معلوم می شود که همه چیز خوب پیش رفته است.

در کنار رسیدگی به بیمار قلبی، تنها در طول این 2 ساعت چندین بیمار دیگر که 2 نفر آنان دچار مسمومیت شدید دارویی شده اند، یک بیمار تصادفی و فردی را که بر اثر سقوط شیشه بر سرش، دچار خونریزی شدید شده را نیز به بیمارستان می آورند و پرستاران همچون ابر انسان های خستگی ناپذیر همه آنها رسیدگی می کنند.

این تنها 2 ساعت از خدمت رسانی است که پرستاران و دکترهای سفیدپوش در بیمارستان های این شهر و شهرهای دیگر به مردم ارائه می دهند و اکنون اگر تنها خودمان را لحظه ای جای آنان بگذاریم، می بینیم یکی از پراسترس ترین و سخت ترین شغل های دنیا را این فرشتگان بی ادعا دارند و شاید اگر حتی یکی از آنها در زمان خود، در محل خدمتش نباشد، جان چندین انسان به خطر می افتد.

کد خبر 43348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha