دولت اقلیم هرگز مانعی بر سر راه ارسال لایحه بودجه عراق به مجلس نمایندگان نیست

سرویس عراق و  اقلیم کردستان – عضو ارشد  اتحادیه میهنی کردستان با تاکید بر اینکه بغداد - اربیل  تاکنون بر سر حل  اختلافات خود در خصوص مسئله نفت به توافق نرسیده اند، گفت: اقلیم کردستان  هرگز  عامل  ممانعت از ارسال بودجه از سوی بغداد به مجلس عراق نیست.

به گزارش کردپرس ، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه اطلاعات دریافتی حاکی است که بغداد و اربیل به رغم اظهارات سخنگوی دولت اقلیم کردستان در خصوص توافق طرفین برسر پرونده نفتی، آنها هنوز به چنین توافقی دست نیافته اند ، گفت: دولت اقلیم کردستان هرگز مانعی بر سر راه ارسال لایحه بودجه عمومی عراق به مجلس نمایندگان نیست.

سورچی افزود: هیئت مذاکره کننده کردستانی در بغداد شاهد حضور نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان نبوده و این هیئت در خصوص توافق نفتی با بغداد به هیچگونه نتیجه ای نرسیده است، زیرا بغداد خواهان تحویل نفت اقلیم کردستان به شرکت بازاریابی نفتی (سومو) عراق و سپس اختصاس بودجه به اقلیم است.

وی تاکید کرد که هیئت مذاکره‌کننده کُرد در بغداد، هیئتی از سوی دولت اقلیم کردستان و هیئتی حزبی است و فقط حزب دمکرات کردستان و جنبش تغییر را نمایندگی می کند ، لذا حضور نمایندگان اتحادیه میهنی در این هیئت مشهود نبوده است.

کد خبر 43247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha