از تداوم گفتگوها میان اربیل و بغداد خرسندیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس اقلیم کردستان و نخست وزیر عراق جلسه‌ای برگزار کردند که در ان خوشحالی خود را از تداوم گفتگوها میان اربیل و بغداد بر سر مبانی قانونی ابراز داشتند و درباره مبارزه با حملات و تهدیداتی که در مقابل کشور است، هم‌نظر بودند.

به گزارش کردپرس به نقل از «خندان»: به گزارش دفتر ریاست اقلیم کردستان «نچیروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان در کنفرانس امنیتی مونیخ با «محمد شیاع سودانی» نخست وزیر عراق جلسه‌ای برگزار کرد و در خصوص آخرین پیش آمدهای مذاکرات اربیل و بغداد برای رفع اختلافات فی مابین گفتگو کردند و شرایط اقتصادی و موضوع لایحه بودجه عراق ,شرایط سیاسی کلی عراق، معضلات پیش رو و میزان آمادگی ونقش عراق در منطقه در سطح بین‌المللی را بررسی کردند.
در این گزارش آمده است دوطرف از تداوم مذاکرات اربیل و بغداد و رفع مشکلات میان انها بر سر مبانی قانونی ابراز خوشحال کردند و در مبارزه با تهدیدات و حملات که روبروی کشور قرار می‌گیرد هم نظر بودند که همکاری و همیاری همه‌ی نیروها و جناحها و اقلیتها را می‌طلبد.
در روز یازدهم ماه جاری هیأتی از دولت اقلیم کردستان به بغداد سفر کرد که پس از دو روز و برگزاری جلساتی متعدد با مسئولان عراقی به اقلیم کردستان بازگشتند. هرچند که سخنگوی دولت اقلیم مدعی است که بر سر لایحه بودجه سال ۲۰۲۳توافقات اولیه صورت گرفته است اما هنوز مشخص نیست که این لایحه چه زمان برای تصویب به مجلس فرستاده می‌شود و سهم اقلیم از این بودجه چقدر است؟ و با چه مکانیزمی سهم کردستان به مجلس می‌رود ؟
تداوم مذاکرات میان اقلیم و بغداد در حالی است که دادگاه فدرال عراق ارسال هر نوع مبلغی از بغداد به اقلیم خارج از لایحه بودجه را غیرقانونی دانست، به همین دلیل به نظر می رسد تنها راه حل بر سر راه اقلیم کردستان دستیابی به توافق با بغداد درباره لایحه بودجه سال ۲۰۲۳است.

کد خبر 42959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha