اقلیم کردستان همیشه بعنوان فاکتور ثبات و آرامش باقی خواهد ماند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس اقلیم کردستان در مونیخ با وزیر امورخارجه انگلستان دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از «روداو»: روز شنبه ۲۰۲۳/۲/۱۸ در حاشیه کنفرانس مونیخ نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان با «جیمس کلیورلی» وزیر امورخارجه بریتانیا دیدار کرد .
همانطور که در گزارش دفتر ریاست اقلیم کردستان آمده است دوطرف درباره روابط عراق و اقلیم کردستان با بریتانیا ، شرایط سیاسی و اقتصادی عراق و اقلیم بحث و تبادل‌نظر کردند، و درباره تلاشها برای رفع مشکلات اربیل و بغداد، موضوع انرژی، و قانون نفت و گاز عراق گفتگو کردند.
براساس گزارش رسیده وزیر امورخارجه بریتانیا برتداوم حمایت کشورش از عراق و اقلیم و رفع مشکلات اربیل و بغداد مجددا تاکید کرد و گفت: که بریتانیا همانند شریکی به اهمیت روابطش با عراق و اقلیم کردستان می پردازد و ثبات و امنیت عراق و اقلیم کردستان برای منطقه مهم است.
«نچیروان بارزانی» رییس اقلیم از طرف خود سپاس و قدردانی اقلیم کردستان را از همکاری و حمایت مداوم کشور انگلیس اعلام کرد و بر گسترش همه‌ی زمینه‌های ارتباطی با این کشور تاکید کرد.
همچنین اشاره کرد که اقلیم کردستان بعنوان فاکتور ثبات و امنیت در منطقه باقی خواهد ماند.
دفتر ریاست اقلیم کردستان گفت: در این جلسه دوطرف چندین موضوع دیگر و پیچ و خم هایی که جهان با آنها روبرو خواهد شد را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

کد خبر 42931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha