اردوغان و نچیروان بارزانی در آنکارا دیدار کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان در آنکارا از جانب رئیس جمهوری ترکیه مورد استقبال قرار گرفت. رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد: برای ابراز همدردی و تسلیت خود و مردم کردستان عراق به ترکیه سفر کردم.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: امروز سه شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۲/۱۴ نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان درباره دیدار خود از کردستان ترکیه و برگزاری جلسه با ریاست جمهوری این کشور گفت:«برای ابراز همدردی و تسلیت خود و مردم کردستان عراق به ترکیه سفر کردم و از مصیبت دیدگان زلزله روز ششم ماه جاری بازدید بعمل آوردم.»
رئیس اقلیم کردستان گفت: طی چندین دیدار که با رئیس جمهور ترکیه از مصیبت دیدگان این حادثه داشتم ،تسلیت خود را به مردم ترکیه ابراز و آمادگی اقلیم کردستان را برای ارائه همکاریهای بیشتر به قربانیان این حادثه اعلام کردم.
دفتر ریاست اقلیم کردستان درباره نشست نچیروان بارزانی و رجب طیب اردوغان اعلام کرد: در این نشست رئیس اقلیم کردستان یکباردیگر پیام تسلیت بارزانی و مردم اقلیم کردستان را به ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد .
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که رئیس جمهور ترکیه تشکر و قدردانی خود را از دیدار نچیروان بارزانی و بازدید از مناطق آسیب دیده و مصیبت زدگان این حادثه بیان و تکرار کرد که کشورش با احترام به کمکهای بشردوستانه و همکاریهای اقلیم کردستان می نگرد که از ابتدای این حادثه به کمک و یاری قربانیان شتافتند.
در بخش دیگری از این جلسه رجب طیب اردوغان و نچیروان بارزانی درباره فرصتهای گسترش دادن به روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان و شرایط کلی منطقه و چند موضوع مهم دیگر گفتگو کردند.
رئیس اقلیم کردستان برای اینکه از نزدیک در جریان وضعیت زندگی شهروندان کردستان ترکیه قرار گیرد ابتدا به شهر دیلوک رفت و در آنجا مورد استقبال مسئولان این شهر قرار گرفت.
نچیروان بارزانی درباره دیدار خود از شهر دیلوک گفت:«برای اظهار همدری و همراهی با مردم ترکیه اعلام آمادگی می کنیم، به نام مردم اقلیم کردستان، به خانواده‌ها و بستگان قربانیان زلزله تسلیت می‌گوییم.»
مردم ترکیه در روزهای سخت به کمک مردم اقلیم آمده‌اند، اقلیم کردستان در حد توان خود همکاری می کند و این همکاریها ادامه خواهند داشت، و با استفاده از توان خود می‌خواهیم پیام وفاداری خود را اعلام کنیم.

کد خبر 42792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha