پاسخ رسمی دولت اقلیم به پیشنهاد بغداد برای ارسال ۲۰۰میلیارد دینار پول بعنوان بدهی به اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دولت اقلیم کردستان درباره ارسال ۲۰۰میلیارد دینار پول از بغداد بعنوان بدهی تا زمان تصویب لایحه بودجه کل در پارلمان عراق ،بطور رسمی پاسخ داد و گفت: بودجه اقلیم کردستان جز بدهی محسوب نمی شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: «جوتیار عادل» سخنگوی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: پولی که دولت فدرال به عنوان بدهی به ما بدهد را تحویل نمی‌گیریم.
و گفت:«در تاریخ ۲۰۲۰/۸/۱۵ با مصطفی کاظمی نخست وزیر وقت عراق توافق کردیم که ماهیانه مبلغ ۳۲۰ میلیارد دینار را به اقلیم کردستان ارسال کنند که بعدها این مبلغ به ۲۰۰میلیارد دینار کاهش یافت، اما متاسفانه این مبلغ را هم پرداخت نکردند، این بدین معناست این پول که قبل از دولت «محمدشیاع سودانی» بر سر آن توافق شده ، حق مردم کردستان است.»
وی تاکید کرد: نمی شود که بودجه اقلیم بعنوان بدهی قلمداد شوند ،در آینده نزدیک هیأتی از اقلیم کردستان برای مذاکره در این باره به بغداد سفر خواهد کرد.
سخنگوی دولت اقلیم این را مشخص کرد که علیرغم همه خدمت رسانیهای اصلی و تقسیم بودجه یادآوری می کنم که مشکلات دارایی همانند قبل بر سر راه دولت اقلیم پابرجا هستند یعنی هنوز از بحران دارایی عبور نکرده‌ایم.
در تاریخ ۲۰۲۲/۱۲/۱۲ هئیت دولت عراق به دستور محمد شیاع سودانی جلسه‌ای تشکیل داد که در آن دستور ارسال ۴۰۰میلیارد دینار بودجه به اقلیم کردستان به تصویب رسید و قرار شد این پول به اقلیم فرستاده شود ، اما دادگاه فدرال عراق مانع این کار شد.

کد خبر 42592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha