جاده برهان باز شد/ مسیر پیرانشهر به تمرچین مسدود است

سرویس آذربایجان غربی- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش برف در بیشتر نقاط استان گفت: مناطق کوهستانی و گردنه‌های ارتباطی بویژه جاده پیرانشهر به مرز تمرچین به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود است.

به گزارش کردپرس، سرهنگ رضا پناهی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه در گردنه زمزیران واقع در محور سردشت به مهاباد و گردنه مائین بلاغ شاهین دژ به تکاب در جنوب استان نیز با علت حجم بارش برف و شرایط جوی، فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

او افزود: بارش برف در این مناطق هم گزارش شده لذا خودروها فقط با استفاده از زنجیر چرخ می‌توانند در گردنه علیمردان در محور چایپاره به چالدران و جاده قدیم خوی به ماکو تردد کنند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تقریبا تمامی مسیرهای جاده‌ای استان لغزنده است، گفت: با توجه به وضعیت بارش‌ها و نزولات آسمانی، شهروندان از سفرهای غیر ضروری جاده‌ای اجتناب کنند وراننگان در صورت ضرورت به سفر، حتما لوازم زمستان و زنجیر چرخ را به همراه خود داشته باشند و نحوه بستن زنجیر چرخ را قبل از شروع سفر آموزش ببینند.

جاده برهان بعد از ٤ روز بازگشایی شد

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: جاده مهاباد - بوکان مشهور به «برهان» که بر اثر بارش سنگین برف و کولاک در چهار روز گذشته مسدود بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رحمت نویدی نیا افزود: در محور مهاباد - بوکان (برهان) به دلیل کولاک شدید در محدوده «قره‌بلاغ» و «حاجی‌علی‌کند»، از یکشنبه گذشته غیرممکن بود اما با تلاش راهدان بازگشایی شد ولی تردد در این مسیر فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

او با اشاره به برودت هوا و احتمال شروع دوباره کولاک در این مسیر افزود: رانندگانی که ناچار به سفر به شهرستان بوکان یا از بوکان به مهاباد هستند می‌توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان و بالعکس استفاده کنند.

راه دسترسی ۱۰ روستای بخش منگور شرقی مهاباد مسدود است

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: در محور مهاباد - سردشت هم در ۲ گردنه «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» و مسیر مهاباد - پسوه کولاک شدید برف گزارش شده و تردد خودروها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

نویدی کیا ادامه داد: هم اکنون راه دسترسی ۱۰ روستای بخش منگور شرقی این شهرستان و بعد از گردنه «خوله‌پوله» در محور «آفان» به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده و ماموران راهداری مشغول بازگشایی این مسیرها هستند.

کد خبر 42573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha