ادراه حقوقی پارلمان کردستان نشست های دادگاه فدرال را تحریم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مشاور حقوقی پارلمان اقلیم کردستان ، از تحریم نشست های دادگاه فدرال از سوی  اداره حقوقی پارلمان کردستان خبرداد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» وریا سعدی در گفتگو با وبسایت رسمی حزب دمکرات کردستان ، گفت: اداره حقوقی پارلمان کردستان با توجه به شکایت مطرح شده درخصوص تمدید دوره قانونگذاری پارلمان کردستان ، به هیچ وجه با دادگاه فدرال تعامل نخواهد کرد و نشست های این دادگاه را تحریم خواهد کرد.

سعدی افزود: «ما براساس تصمیم پارلمان کردستان در نشست های مربوط به بررسی دادخواست های ارائه شده به دادگاه فدرال شرکت نخواهیم کرد و هیچ وکیلی از سوی پارلمان کردستان در نشست های دادگاه حضور نخواهد یافت ، زیرا معتقدیم دادگاه فدرال مسیر قانونی خود را رها کرده و بیش ازآنکه دادگاهی حقوقی باشد ، سیاسی است .

وی با بیان اینکه «با خبرشدیم که صدور رای دادگاه فدرال درخصوص تمدید دوره قانونگذاری پارلمان کردستان به روز هفتم فوریه موکول شده است،افزود: به نظر می رسدکه همه تصمیمات اتخاذ شده از سوی دادگاه فدرال سیاسی است»

گفتنی است که دادگاه عالی فدرال روز گذشته (سه شنبه) سومین نشست خود را برای تصمیم گیری در خصوص مغایرت تمدید دوره قانونگذاری پارلمان و دوره دولت اقلیم کردستان با مواد قانون اساسی عراق ،برگزار کرد.

کد خبر 42175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha