خلوصی آکار خواستار پایبندی سوئد و فنلاند به تعهداتشان در قبال ترکیه شد

سرویس ترکیه  - وزیر دفاع ترکیه از دولت های سوئد و فنلاند خواست تا به تعهدات خود در قبال ترکیه عمل کنند.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در سخنانی خواستار پایبندی دو کشور سوئد و فنلاند به تعهداتشان در زمنیه همکاری با ترکیه برای پذیرفته شدن در ناتو شد و گفت در صورت عمل به این تعهدات کشورش مشکلی با این دولت ها ندارد.

بنا بر خبر TRT، آکار در نشستی آنلاین با ارتشبد یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه و فرماندهان قوا با تکرار سخنان پیشین خود در زمینه احترام به تمامیت ارضی کشورهای همسایه به ویژه سوریه و عراق، گفت: «ترکیه در حال مبارزه با تروریسم بوده و تلاش‌ها برای مرتبط کردن آن با دیگر موضوعات غیراخلاقی است.»

او در واکنش به وقایع اخیر در سوئد درباره روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «همانطور که آنها برای دفاع از کشور خود خواهان همکاری با ناتو هستند ما نیز در زمینه مبارزه با تروریسم خواهان همکاری با ما و حمایت از کشورمان هستیم. آنها برای حفظ امنیت و دفاع از کشورهای خود از ما خواستار حمایت هستند ولی خواسته‌های ما در زمینه مبارزه با تروریسم را رد می‌کنند.»

او سکوت دولت سوئد درباره راهپیمایی علیه رئیس جمهور ترکیه و سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در این کشور را غیر قابول قبول خواند.

وزیز دفاع ترکیه در پایان گفت: «در صورت ادامه این وضعیت موضع ترکیه بسیار واضح و مشخص است. ما از دولت های سوئد و فنلاند انتظار داریم بی درنگ به تعهداتشان عمل کرده و به این اقدامات شنیع و نفرت‌انگیز پایان دهند. در صورت عمل به تعهدات و ممانعت از این‌گونه اقدامات، ما هیچ‌گونه مشکلی با آنها نداریم.»

کد خبر 41840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha