برگزاری ۱۰ هزار دوره تخصصی فنی حرفه‌ای در ایلام

سرویس ایلام - معاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه آموزشی شامل کارگاه های دولتی و خصوصی در کشور در حال فعالیت هستند و در یک سال گذشته نیز مجوز ۸ هزار آموزشگاه جدید صادر شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسین شهریور در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایلام، مهارت آموزی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در طی همین مدت در استان ایلام برای ۱۰ هزار دوره های تخصصی برگزار شد که رقم بسیار خوبی است.

وی افزود: با توجه به بالا بود نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیاز بودن مهارت آموزی بین سربازان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری دو طرح اجرا و در دست اقدام دارد.

وی افزود: در این راستا، طرح “نخلستان” با هدف آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش و مهارت افزایی ترکیبی اجرایی می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در این دو طرح، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و سربازان در قالب یک هزار و ۲۳۷ استاندارد آموزشی این فرصت را دارند که بین ۳۰ تا ۱۸۰ ساعت آموزش های مختلف دیده تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب کار های مد نظر خود را راه اندازی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به ظرفیت های صنعت نفت و گاز و نیازمند بودن نیروی های متخصص در این حوزه، طی امضای تفاهم نامه با وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و شرکت های پتروشیمی، ۲۰۰ استاندارد آموزشی در ۶ رشته مختلف ازجمله جوشکاری، برق صنعتی و … ارائه می شود.

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز تفاهم نامه سه جانبه تهیه که به زودی امضا و در حوزه نفت و گاز از ظرفیت این تفاهم نامه ها برای مهارت آموزشی جوانان ایلام استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در رشد و توسعه جوامع، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است، گفت: در واقع هدف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تربیت نیروی ماهر و کاربلد برای بخش های مختلف جامعه است.

وی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: باید بین این آموزش ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد، در غیر این صورت منجر به ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد، اما سازمان فنی و حرفه ای توانسته بازار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه آموزش ها باید مبتنی بر ظرفیت های استان و بازار کار استان باشد، گفت: در طی این مدت، تفاهم نامه فی ما بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت‌ها در استان ایلام انجام شده و نیروی های بومی از آموزش‌های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا مشکل کمبود نیروی متخصص بومی نیرو‌های نفت و گاز در استان برطرف شود که از کارهای ماندگار است.

مدیر کل کار تعاون کار و رفاه امور اجتماعی نیز ضمن اشاره به اهمیت مهارت آموزی جهت افزایش فرصتهای شغلی گفت: مهمترین نقش مهارت ها و خدمات آموزش فنی و حرفه ای در حوزه اشتغال قابل لمس است.

نورالدین الیاسی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها تضمین آینده شغلی فرزندان خود است.

وی افزود: اگر خانواده ها در سبد هزینه خانوار خود امر آموزش رو جدی بگیرند می‌توانند با استفاده‌ از آموزش های این سازمان، آینده شغلی فرزندان خغودرا تضمین کنند.

الیاسی با اشاره به اینکه استان ایلام از تعهد خود در سامانه ملی رصد هم بالاتر زده است افزود: استان ایلام از استان‌های پیشتاز در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد بوده وخوشبختانه ۱۳ هزار و ۱۰۰ مورد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی استان ایلام ،کار مربیان فعال در آموزشگاه‌های آموزش فنی و حرفه ای بسیار قابل تقدیر دانست و افزود: این آموزش ها در زندان ها ، پادگان های نظامی و انتظامی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید برتنوع آموزش ها در فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: تنوع در آموزش ها و فراگیری مخاطبان و تسهیل گری در انجام صدور مجوز برای قشرهای مختلف مردم از ویژگی های ممتاز این سازمان در ارائه خدمت به مردم است.

کد خبر 40894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha