استرداد بی سابقه وابستگان داعش از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس اظهارات مقامات کرد سوریه، استرداد زنان و کودکان وابسته به جنگجویان داعشی به کشورهای مختلف جهان در سال 2022 به رکورد بی سابقه ای رسید.

به گزارش کردپرس به نقل از رویترز، استرداد کودکان و زنان وابسته به داعش از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به دیگر کشورهای جهان به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. بر اساس گزارش مقامات کرد سوریه، از ابتدای سال 2022 تاکنون 517 زن و کودک از کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه به کشورهای مختلف جهان باز گردانده شده اند.

افزایش استرداد زنان و کودکان وابسته به داعش به دلیل افزایش فشارها و انتقادهای آمریکا و دادگاه اروپا عنوان شده است. 100 زن و کودک به فرانسه، 50 تن به آلمان و 150 زن و کودک نیز به تاجیستان از گردانده شده اند. تعدادی هم به کشورهای استرالیا، ایتالیا و انگلیس بازگردانده شده اند.

کمپ الهول به تنهایی بیش از 50000 تن زن و کودک وابسته به اعضای داعش را در خود جای داده است. تعداد کمتری در 12 کمپ دیگر در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند.

مقامات کرد سوریه از کشورهای مختلف جهان خواسته اند شهروندان خود را از این منطقه خارج کنند. بیشتر ساکنان این کمپ ها تبعه سوریه و عراق هستند.

کد خبر 39367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha