پناه بردن اقلیم کردستان به قدرتهای خارجی برای حل اختلافات با بغداد

سرویس جهان- به نوشته مجله اویل پرایس، اقلیم کردستان که خطر قطع صادرات نفت به دلیل مخالفت بغداد را احساس کرده است برای ادامه صادرات نفت به دنبال کسب حمایت سیاسی و اقتصادی قدرت های خارجی است.

به گزارش کردپرس، نشریه اویل پرایس نسبت به عواقب ادامه تنش های اربیل و بغداد بر سر منابع نفتی اقلیم کردستان عراق هشدار داد چرا که به نوشته این نشریه تخصصی حوزه نفت و گاز، ادامه اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر منابع نفت و گاز این منطقه می تواند هم اقلیم کردستان را به بحران مالی بیشتر گرفتار کند و هم میزان تولید کلی نفت خام عراق را به طور محسوسی کاهش دهد.

این نشریه معتقد است کردهای عراق برای حل اختلافات خود با دولت مرکزی ناامید شده اند، به همین دلیل از قدرت های خارجی خواسته اند برای ادامه جریان نفت به ترکیه و بازارهای جهانی از اربیل حمایت سیاسی و اقتصادی به عمل آورند.

اویل پرایس با اشاره به گزارش رویترز درباره کاهش محسوس سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت اقلیم کردستان هشدار داد در صورت ادامه رکود در ورود سرمایه خارجی به صنعت نفت اقلیم کردستان، صادرات نفت اقلیم کردستان در چند سال آینده به نصف کاهش خواهد یافت.

با این حال تاکید شده در صورت ورود سرمایه های جدید به صنعت نفت اقلیم کردستان، تولید نفت خام در این منطقه به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و میزان صادرات نفت به حدود 600000 بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

این نشریه هشدار داده است در صورتی که اقلیم کردستان نتواند بازار ترکیه را تامین کند آنکارا روسیه را برای تامین انرژی جایگزین اقلیم کردستان خواهد کرد.

کد خبر 38238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha