آمریکا خواهان مراعات مفاد قراردادهای نفتی اقلیم کردستان شد

سرویس جهان- یکی از مقامات آمریکا، پس از هشدارهای بغداد به شرکت های نفتی خارجی که در اقلیم کردستان فعالیت می کنند، تاکید کرد باید مفاد قراردادهای نفتی میان اقلیم کردستان و این شرکتها مراعات شود.

به گزارش کردپرس، از ماه فوریه گذشته که دادگاه فدرال عراق با صدور حکمی فعالیت نفتی مستقل اقلیم کردستان را غیرقانونی اعلام کرد صنعت نفت اقلیم کردستان با مشکلات عمده ای روبه رو شده است. از جمله این مشکلات توقف فعالیت چند شرکت نفتی آمریکایی در اقلیم کردستان پس از تهدیدهای بغداد بوده است.

اما ایروین هیکس، سرکنسول آمریکا در اربیل که با وزیر منابع طبیعی و برق اقلیم کردستان دیدار کرده است خواهان احترام گذاشتن به مفاد قراردادهای نفتی میان اقلیم کردستان و شرکت های خارجی شد.

کنسولگری آمریکا در اربیل، پس از این دیدار با انتشار بیانیه ای از اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواست اختلافات نفتی خود را حل کنند.

در بیانیه ای که کنسولگری آمریکا در فیس بوک منتشر کرد، آمده است ما از مذاکره میان اقلیم کردستان و دولت عراق در موضوع «هیدروکربنها» حمایت می کنیم و موافق این موضوع هستیم که توافقات کنونی درباره نفت باید مراعات شود.

وبسایت خربی تحلیلی المانیتور آمریکا تاکید کنسولگری آمریکا بر مراعات مفاد توافقات فعلی نفتی در اقلیم کردستان را نگرانی آمریکا از پایان حضور شرکت های نفتی این کشور در اقلیم کردستان دانسته است.

کد خبر 37677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha