به دنبال ایجاد یک کمربند صلح در اطراف کشورمان هستیم

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی ادعا کرد که کشورش با عملیات در خاک کشورهای همسایه به دنبال ایجاد یک کمربند صلح در منطقه است.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد کشورش با هیچ نژاد و مذهبی دشمنی ندارد و هدف از عملیات برون مرزی در خاک کشورهای همسایه را ایجاد کمربند صلح در منطقه توصیف کرد.

اردوغان در سخنانی در یک مراسم فارغ تحصیلی آکادمی نظامی مربوط به آموزش گارد ساحلی و ژاندارمری در آنکارا با بیان این که ترکیه دارای موقعیت استراتژیک ویژه ای در تقاطع بین سه قاره واقع شده است، گفت که از آسیا تا آفریقا و از قفقاز تا اروپا هر تنشی که رخ دهد مستقیما بر وضعیت ترکیه تأثیر می گذارد.

او گفت: «اگر آتش به جان همسایگان ما افتاده باشد نمی توانیم بی تفاوت درها و پنجره های خود را به روی آنها ببندیم. وظیفه وجدانی ما است که برای کمک به آنها هر کاری انجام دهیم. زیرا صرف نظر از نژاد و زبان و فرهنگ و مذهب همه مردم این منطقه با یکدیگر دارای خویشاوندی و برادری هستند.»

اردوغان با اشاره به انتقادها از عملیات نظامی ترکیه در خارج از این کشور گفت: «هرکسی که با وجود مشاهده تقویت نظامی در یونان همچنان از پیشرفت های صنایع دفاعی ما انتقاد می کند به این معنی است که آینده نگری استراتژیک خود را از دست داده است. انتقاد از عملیات نظامی برون مرزی ترکیه در کشورهای دیگر اگر به دلیل دشمنی نباشد، نشانه کوته فکری است.»

او درباره عملیات ترکیه در سوریه افزود: «عمق عملیاتی ترکیه را از سوریه تا عراق گسترش دادیم. ما شدیدترین ضربات را به گروه تروریستی در مناطقی که آنها در آن احساس امنیت می‌کنند وارد می‌کنیم. با هیچ کس و هیچ کشوری دشمنی نداریم. برعکس، می‌خواهیم بهترین و صمیمانه‌ترین رابطه ممکن را با کشورهای دیگر برقرار کنیم. هدف ما ایجاد یک کمربند صلح و همکاری در اطراف خود است که از همسایگان نزدیک مان شروع می شود. همچنین ما روابط خود را با کشورهایی که با آنها در برخی موضوعات اختلاف نظر داریم، بر اساس رابطه برد-برد و احترام متقابل از سر گرفته‌ایم.»

کد خبر 37318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha