دور اول نشست های احزاب شش گانه اپوزیسیون ترکیه به پایان رسید

سرویس ترکیه - دور اول نشست های اپوزیسیون ترکیه بدون معرفی نامزد مشترک برای شرکت در انتخابات آتی به پایان رسید.

به گزارش کردپرس، دور اول نشست های رهبران حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، حزب خوب (İP)، حزب سعادت، حزب دموکرات ترکیه (DP)، حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA)، و حزب آینده (Gelecek Partisi)، با هدف بازگرداندن سیستم پارلمانی روز گذشته بدون انتخاب نامزد مشترک برای انتخابات آتی ریاست جمهوری به پایان رسید.

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت، یکی از رسانه های نزدیک به اپوزیسیون ترکیه، رهبران احزاب ششگانه اپوزیسیون در دور اول نشست ها موضوعات بازگشت و تقویت نظام پارلمانی، برقراری امنیت انتخابات، اهداف مشترک در دولت بعدی و نیز اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های حقوقی و قانون اساسی برای دولت بعدی را مورد بررسی قرار دادند.

آغاز نشست های احزاب ششگانه اپوزیسیون ترکیه از ابتدا دارای سه هدف اصلی بودند: تعیین نامزد مشترک، برنامه ریزی برای روند انتقال به دولت بعدی، و انتخاب نمایندگان کافی برای اطمینان از اصلاح قانون اساسی در مجلس ترکیه؛ با این حال دور اول این نشست ها عمدتاً بر برنامه ریزی برای گذار به نظام پارلمانی متمرکز بودند و موضوع اصلی آن انتخاب نامزد مشترک برای انتخابات بعدی نبود.

بنا بر اعلام CHP، قرار است دور بعدی نشست ها از ماه اکتبر آغاز شود. در دور بعدی نشست ها گفتگو درباره اصلاح قانون اساسی ادامه خواهد داشت. همچنین پیشبینی می شود که در دور بعدی نشست ها موضوع انتخاب و معرفی نامزد مشترک اپوزیسیون بر روی میز قرار گیرد.

کد خبر 37288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha