PYD خواستار بسته شدن حریم هوایی کردستان سوریه شد

سرویس ترکیه - حزب اتحاد دموکراتیک از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بسته شدن حریم هوایی سوریه بر روی هواپیماهای ترکیه، همچنین مجازات این کشور شد.

به گزارش کردپرس، شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، با بیان این که پروژه تغییر ساختار جمعیتی در سراسر سوریه از سوی ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا حریم هوایی سوریه را بر روی هواپیماهای ترکیه ببندد و این کشور را به دلیل جنایت هایش در سوریه مجازات کند.

در حالی که حملات ترکیه علیه شمال و شرق سوریه ادامه دارد، PYD با صدور بیانیه ای با اشاره به حملات هوایی اخیر دولت ترکیه به مناطق مختلف شمال و شرق سوریه و زخمی و کشته شدن شهروندان غیر نظامی، خواستار بسته شدن حریم هوایی شد.

در این بیانیه آمده است: «دولت ترکیه از ابتدای بحران سوریه با حمله مستقیم و غیرمستقیم (توسط نیروهای تحت امرش) به خاک سوریه، و پروژه ترک‌سازی منطقه و تحمیل امپراتوری عثمانی، بخش های بزرگی از اراضی این سرزمین را اشغال کرده است. حملات پهپادی ترکیه شهروندان غیر نظامی، نیروهای امنیت داخلی و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را به قصد حمله به مدیرت خودگردان شمال و شرق سوریه، هدف قرار می دهند. آنها افراد و گروه هایی را که نقش مستقیم در مبارزه علیه داعش داشتند، هدف قرار می دهند. گردش هواپیماها و پهپادهای ترکیه در حریم هوایی سوریه، نقض توافقات بین المللی است.»

PYD در ادامه با محکوم کردن حملات هوایی و تروریستی حکومت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه، گفته است: «از جامعه بین المللی و قدرت های ضامن صلح در منطقه می خواهیم تا ترکیه را به دلیل اشغالگری و همه جنایت هایی که در منطقه انجام داده، مورد مؤاخذه قرار دهند. ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم حریم هوایی منطقه را به روی هواپیماهای ترکیه ببندد. در پایان از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم کمیته‌هایی را برای بررسی جنایات دولت متجاوز ترکیه و نیروهای تحت امرش تشکیل دهند و آنها را مورد بازخواست قرار دهند و به اشغالگری ترکیه در سوریه پایان دهند.»

کد خبر 36679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha