توطئه بین‌المللی برای تحویل کُردستان سوریه به ترکیه در جریان است

سرویس سوریه- عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه (PDK.S)، گفت: ترکیه تهدیدات خود را ادامه می‌دهد و هر لحظه بدنبال دریافت چراغ سبز از آمریکا و روسیه برای عملی کردن نقشه اشغال کُردستان سوریه است.

عبدالرحمن آپو، عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه (PDK.S) در گفت‌وگو با کُردپرس درباره تحولات اخیر کُردستان سوریه و تهدیدات مکرر ترکیه علیه این منطقه، اظهار کرد: یک توطئه بین‌المللی در جریان است تا کُردستان‌ سوریه از عفرین در شمال غربی تا منطقه دیرک در شمال شرقی سوریه به ترکیه و تورانی‌ها تحویل داده شود، اما در این زمان‌ این توطئه اجرایی نشد.

وی ادامه داد: ترکیه تلاش زیادی می‌کند تا این‌ مناطق را اشغال کند و از هر تلاش و فرصتی برای تصرف و تغییر آن بهره می‌برد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۹ با چراع سبز قدرت‌های منطقه و جهانی و موافقت دولت سوریه، عفرین به اشغال ترکیه و گروه‌های جهادی درآمد و این‌ منطقه توسط ترکیه و گروه‌های عرب تندرو غارت و ویران شد و پیش از آن مناطق دیگری همچون‌ اعزار و باب و جرابلوس تصرف و پس از آن‌ سریکانی و گری سپی به اشغال درآمدند و امروز نیز بدنبال تسخیر تل رفعت و منبج و کوبانی هستند.

آپو خاطرنشان کرد: ترکیه تهدیدات خود را ادامه می‌دهد و هر لحظه بدنبال دریافت چراغ سبز از آمریکا و روسیه برای عملی کردن نقشه اشغال این‌ مناطق است.

عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه (PDK.S)، تصریح کرد: پ.ک.ک جنبش رهایی بخش کُردستان (ENKS) را هدف قرار می‌دهد و ترکیه نیز کُردها را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: پس از تهدیدات ترکیه و نشست تهران میان (روسیه، ایران و ترکیه) در اواخر ماه گذشته میلادی، سیاستی پیاده شد که ترکیه تهدیدات خود را افزایش دهد و در نتیجه ارتش سوریه یا ترکیه وارد مناطق تحت کنترل اداره خودگردان شوند.

این سیاستمدار کُرد، یادآور شد: باید بگویم پ.ک.ک کُردستان سوریه را در تاریخ 19/07/2013 از دولت سوریه تحویل گرفت و آن را در تاریخ 19/07/2022 داد. پس از نشست تهران کوبانی به دولت مرکزی تحویل داده شد و این مسئله ادامه دارد.

عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه (PDK.S)، گفت: مردم ما تبدیل به اسب تروا شده‌اند و مسبب اصلی آن نیز پ.ک.ک است که در بازی پلیدی افتاده است و هدف آن از بین‌ بردن آرمان کُردها در کُردستان سوریه است.

این سیاستمدار کُرد، تاکید کرد: واجب است که ما پروژه ملی خود را دنبال کنیم و مواظب باشیم در این دام‌ نیافتیم.

کد خبر 36414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha