سکوت جهان در مقابل حملات ترکیه شرم آور است/ میخواهند به دامن دمشق برگردیم

سرویس سوریه-رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه، گفت: اداره خودگردان نمونه موفق دموکراسی در سوریه جنگزده است و ترکیه نمی‌خواهد موجودیت‌ یک منطقه کُردی دیگر را در مرزهایش مشاهده کند.

کوفان کنعو، رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه در پاسخ به این سوال کُردپرس که با وصف آنکه روسیه و ایران‌ مخالف حمله ترکیه به کُردستان‌ سوریه بودند، اما ترکیه هنوز به حمله توپخانه‌ای خود ادامه می‌دهد، توضیح داد: ترکیه همواره مخالف شکل گرفتن یک حاکمیت کُردی در منطقه است و این امر واضحی است.

وی ادامه داد: ده سال از بحران‌ سوریه می‌گذارد و ترکیه بارها خواسته است اداره خودگردان را مانند یک‌ نمونه موفق دموکراسی در منطقه از بین ببرد. این نمونه موفق، متشکل از همه ساختارهای قومی و ملی در سوریه است که در این‌ منطقه، اداره دموکراتیکی را شکل داده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به آن که اداره خودگردان از همه طرف در تحریم و محاصره سیاسی قرار گرفته است، اما توانسته است در این‌ بحران موفق و سربلند باشد.

وی افزود: مواضع کشورهایی که مخالف حمله ترکیه هستند، قاطع نیست و همین عامل باعث می‌شود ترکیه نسبت به ادامه حملاتش مانعی جدی نبیند.

رییس حزب روز دموکرات کُرد درباره مواضع احزاب کُرد در مقابل تهاجمات ترکیه، گفت: احزاب و جریان‌های کُرد واجب است در این قضیه متحد شوند و به نقشه راهی برای مقابله با تجاوزات ترکیه برسند.

کنعو یاداور شد: نقشه ترکیه توسعه‌طلبی ارضی و تغییر دموگرافی جغرافیای کُردی است و این را همه باید بخوبی بدانند و کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از زیاده‌خواهی اردوغان به اقدام جدی متوسل شوند و از لفاظی بپرهیزند.

این سیاستمدار کُرد درباره پروژه اداره خودگردان برای نزدیک شدن به دولت سوریه، خاطرنشان کرد: هدف این‌ است تا انقدر اداره خودگردان‌ را تضعیف کنند تا به دامن دولت مرکزی بیافتد.

وی افزود: نیروهای نظامی ما از لحاظ آمادگی قادر به مقابله با هر تهدیدی هستند و حضور تعدادی از نیروهای دولت مرکزی در مناطق مرزی با گروه‌های مسلح بدان معنا نیست که تهدیدی برای اداره خودگردان باشند.

کد خبر 36273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha