واکنش محتاطانه آمریکا و انگلیس به حمله ترکیه به یک منطقه گردشگری در اقلیم کردستان

سرویس جهان- آمریکا و انگلیس بدون نام بردن از ترکیه در حمله به یک منطقه گردشگری در اقلیم کردستان، بر نظارت بر اوضاع و ادامه حمایت از عراق و اقلیم کردستان تاکید کردند.

به گزارش کردپرس در حالی که نهادهای وابسته به دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به دست داشتن ترکیه در حمله به منطقه گردشگری در زاخو اشاره کرده‌اند آمریکا و انگلیس با صدور بیانیه و بدون اشاره به ترکیه واکنش محتاطانه به این حمله که کشته و زخمی شدن دهها شهروند غیرنظامی را به دنبال داشت، نشان دادند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود از تلفات غیرنظامیان بر اثر حمله به زاخو در اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرده است. انگلیس ضمن ابراز همدردی با مقامات عراقی و آمادگی برای کمک به تحقیقات مقامات عراقی در مورد این حمله، بر ادامه حمایت از ثبات در عراق و اقلیم کردستان تاکید کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بدون اشاره به جزییات این حمله و عوامل آن اعلام کرد واشنگتن اوضاع را دنبال می کند.

او تاکید کرد که هر گونه اقدام نظامی در عراق باید ضمن احترام به حاکمیت و یکپارچگی قلمرو عراق و حفظ جان غیرنظامیان صورت بگیرد.

ترکیه دست داشتن این کشور در حمله به منطقه گردشگری زاخو در اقلیم کردستان عراق را رد کرده است.

کد خبر 35837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha