کردهای سوریه از عملکرد روسیه راضی نیستند

سرویس جهان- یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه با اشاره به خروج نیروهای روسی از عفرین در سال 2018 و در آستانه حمله ترکیه گفت کردها هیچ وقت این قضیه را از یاد نخواهند بود.

به گزارش کردپرس، یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، عملکرد روسیه هم در زمینه مقابله با حملات ترکیه علیه کردها و هم به عنوان میانجی در مذاکرات میان کردها و دمشق زیر سوال برد.

محمود حبیب، سخنگوی تیپ دموکراتیک شمال، وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه به وبسایت دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفته است کردها حمله ترکیه به عفرین در سال 2018 را که روسیه با خروج خود از این منطقه، زمینه اشغال آن را فراهم کرد، هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

او با اشاره به این که روسیه تضمین کننده برقراری آتش بس در مناطق شمال و شمال شرق سوریه، بر اساس توافق سال 2019 است، گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه در حال تعامل بیشتر با روسیه برای حضور گسترده تر نیروهای این کشور در این مناطق، در جهت مقابله با حمله احتمالی ترکیه هستند.

این فرمانده ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین نقش روسیه در ایجاد ارتباط بهتر میان کردها و دمشق را نامناسب توصیف کرد. او ادعا کرد نقش روسیه بیشتر فراهم کردن زمینه نفوذ بیشتر دولت بدون در نظر گرفتن منافع اداره خودگردان بوده است.

محمود حبیب درباره محتوای گفتگوی هیئت نظامی روسیه با مقامات کرد در دیدار اخیرشان در شمال شرق سوریه گفت: موضوعات نظامی از جمله خطر حمله نظمی ترکیه مورد بحث قرار گرفته است.

کد خبر 35790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha