وزارت کشور ترکیه با پول افراد را برای اعتراض مقابل ساختمان HDP جمع می کند

سرویس ترکیه - مزوپوتامیا با استناد به یک فایل صوتی مدعی شد که افراد تجمع کننده در مقابل ساختمان HDP در دیاربکر برای ایستادن در آنجا از دولت پول گرفته اند.

به گزارش کردپرس، اخیراََ یک فایل صوتی از کسانی منتشر شده که در مقابل ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) تجمع کرده اند و بر سر دریافت پول با یکدیگر مشاجره می کنند. این افراد مدت ها است که با تجمع در مقابل ساختمان HDP در دیاربکر ادعا می کنند که فرزندانشان توسط HDP به کوه ها فراری داده شده اند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، محمت ارسوی معاون وزیر کشور ترکیه در روز 10 جولای با رفتن به مقابل ساختمان HDP در دیاربکر با افراد به اصطلاح تجمع کننده دیدار کرد. پیش از این دیدار مشاجرات لفظی بر سر پول بین افراد تجمع کننده به وجود آمد که انتشار فایل صوتی این مشاجرات بار دیگر گمانه زنی ها بر سر دریافت پول از سوی این افراد را افزایش داد.

افراد تجمع کننده که یکی از آنها زنی از حکاری است، و دیگری جلیل بکتاش یکی از کسانی است که پیشتر هم سابقه حمله فیزیکی به اعضای HDP را در پرونده خود دارد، در حال نزاع بر سر گرفتن پول هستند و یکدیگر را به این موضوع متهم می کنند و در حالی که یکی از آنها دیگری را تهدید می کند که موضوع را به ارسوی خواهد گفت، دیگری نیز می گوید «تو پول گرفته ای که اینجا ایستاده ای، اگر کمی غرور داشتی این کار را نمی کردی».

گفتنی است گروهی موسوم به «مادران دیاربکر» که بیشتر آنها را «مردان» تشکیل می دهند، با ادعای این که فرزندان و اعضای خانواده شان توسط اعضای HDP به کوه ها فراری داده شده و به عضویت حزب کارگران کردستان (PKK) در آمده اند، بیش از یک سال است که با تجمع در مقابل ساختمان HDP در شهرهای دیاربکر، وان و آنکارا به اعضای این حزب حمله و اهانت می کنند. این گروه در مقابل حرکت های اعتراضی به کشتار جوانان و مردم توسط حکومت ترکیه، مانند «جمعیت مادران صلح» و «مادران شنبه» ایجاد شد. این افراد از سوی مردم در کردستان ترکیه به گرفتن پول متهم می شوند.

کد خبر 35702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha