آمریکا و روسیه موظفند ترکیه را از تجاوز بازدارند

سرویس سوریه- رییس هیات اجرایی مجلس دموکراتیک‌ سوریه، گفت: ما در حال گفتگو با روسیه هستیم تا منطقه شمال و شرق سوریه را از تجاوزات ترکیه در امان نگه داریم.

الهام احمد، رئیس دستگاه اجرایی مجلس دموکراتیک (SDC) روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، اظهار کرد: این شورا با همه بازیگران فعال بحران سوریه از جمله روسیه در مورد تهدیدات ترکیه در حال گفت‌وگو است تا منطقه را از تجاوزات ترکیه در امان نگه دارد.

وی افزود: با این حال جنگ در اوکراین سایه ملاحظات خاص خود را بر روی بحران سوریه می اندازد و همچنین بر روی سایر مسائل روابط بین المللی نیز تاثیر منفی می گذارد.

احمد گفت: آنها تلاش های بی وقفه ای را برای گفت و گوی موثر با همه طرف ها انجام می دهند تا طرف‌های حاضر در بحران سوریه را از خطرات تهدیدات ترکیه و آوارگی مردم بی گناه شمال سوریه آگاه کنند.

احمد افزود: ترکیه در تلاش برای بسیج ناتو است تا از توانایی های این سازمان بر علیه مردم‌ شمال سوریه استفاده کند و این در حالی است نیروهایی که در شمال سوریه حضور دارند، همراه با ناتو علیه سازمان افراطی «داعش» جنگیدند و آنها را شکست دادند.

احمد در رابطه با سفر آتی اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران، گفت: این سفر به منظور همراه کردن دیگر کشورها با اقدامات تهاجمی ترکیه علیه مناطق تحت کنترل اداره خودمختار است.

احمد خاطرنشان کرد: ما در سال های اخیر سخت کار کرده ایم تا قوانین و سیستم های دموکراتیکی را ایجاد کنیم که به حقوق بشر و اصول برابری جنسیتی احترام بگذارد.

وی ادامه داد: مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه به محیط امنی برای سازمان افراطی داعش و دیگر گروه های افراطی مانند حیات تحریر الشام تبدیل شده است.

روز سه شنبه، وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن ماهر العقال، یکی از پنج سرکرده ارشد "داعش" در یک حمله هوایی در حومه عفرین که تحت تسلط ترکیه و گروه‌های مسلح است خبر داد.

وی افزود: داعش تهدیدهای ترکیه را به فرصتی برای فرار از اردوگاه ها و زندان ها و پناه بردن به مناطق تحت کنترل ترکیه برای سازماندهی مجدد نیروهای خود می داند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی تلاش‌های اخیر خانواده‌های داعش برای فرار از منطقه را خنثی کردند و این امر نشان‌دهنده این موضوع است که این سازمان آماده بهره‌برداری از تجاوزات ترکیه است.

نیروهای دموکراتیک سوریه روز سه شنبه از دستگیری ۱۲ عضو داعش در دیرالزور خبر دادند.

احمد افزود: ما از واشنگتن خواستیم شمال و شرق سوریه را از تحریم ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد فرصت های شغلی مستثنی کند، اما ترکیه با ایجاد بحران از آمدن سرمایه و سرمایه گذار به منطقه جلوگیری می کند.

احمد در مورد گفتگوهای کُرد - کُرد گفت: این گفتگو منوط به فراهم بودن بستر مناسب برای به موفقیت رسیدن است که مهمترین بستر آن، عدم دخالت بازیگران منطقه‌ای در این پرونده است.

کد خبر 35416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha