ادعای استفاده ترکیه از سلاحهای نامتعارف علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان

سرویس جهان-به گفته یکی از مقامات اتحادیه جوامع کردستان، ترکیه در جنگ علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان، از سلاحهای نامتعارف از جمله سلاحهای تاکتیکی هسته‌ای استفاده کرده است.

به گزارش کردپرس، فرماندهان پ.ک.ک بارها ترکیه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه نیروهای خود در اقلیم کردستان متهم کرده‌اند.

اما روزنامه مورنینگ استار انگلیس به نقل از فرماندهان کنونی و پیشین پ.ک.ک نوشت: ترکیه در حملات جدید خود علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق، از سلاحهای نامتعارف مانند «بمب‌های تاکتیکی هسته‌ای » استفاده کرده است.

زاگرس هیوا، سخنگوی سابق پ.ک.ک و سخنگوی کنونی اتحادیه جوامع کردستان درباره ادعای استفاده ترکیه از سلاحهای نامتعارف به مورنینگ استار گفته است نیروهای پ.ک.ک اخیرا از برخورد با موج انفجار با شدت بسیار بالا در مقایسه با موج انفجار بمب‌های معمول خبر داده‌اند.

او افزود: بر اثر انفجار این گونه بمب‌های نامتعارف، نه تنها غارهای مورد استفاده نیروهای پ.ک.ک، بلکه بخش قابل توجهی از مناطق اطراف به لرزه درآمده است.

سخنگوی اتحادیه جوامع کردستان در توضیح استفاده ترکیه از سلاحهای نامتعارف گفت:

جنگجویان پ.ک.ک هنگام انفجار این گونه بمب‌ها شوک الکتریکی بسیار قوی را تجربه کرده‌اند.

با این حال، این روزنامه تاکید کرده است که هنوز شواهد مستدلی درباره احتمال استفاده ترکیه از سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای ارائه نشده است.

مورنینگ استار درباره احتمال دستیابی ترکیه به سلاحهای هسته‌ای نوشت: ترکیه جزو کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای نیست اما میزبان نزدیک به ۷۰ کلاهک هسته‌ای ناتو است.

کد خبر 34460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha