مایل به جنگ نیستیم/ ترکیه جنگ افروزی می‌کند

سرویس سوریه- الهام احمد، اظهار کرد: مسافت ۳۰ کیلومتری که اردوغان از آن صحبت می‌کند حاوی زندان‌ها و اردوگاه‌های زندانیان داعش و خانواده‌های آنان است و هرگونه نقصی در امنیت این اردوگاه‌ها و زندان‌ها مستقیما امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

به گزارش کُردپرس، الهام احمد، مسئول شورای دموکراتیک سوریه صبح امروز در نشست این شورا در رقه، ضمن‌ بررسی تهدیدات ترکیه علیه شمال سوریه، گفت: تهدیدات ترکیه امنیت ملی سوریه را تضعیف می کند.

احمد در این نشست که فعالان سیاسی و روشنفکران رقه و دیگر شهرهای سوریه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: حفاظت از امنیت ملی ترکیه در اراضی سوریه نیست، بلکه باید در اراضی ترکیه تامین شود.

وی ادامه داد: این ترکیه است که به سوریه حمله می‌کند و اراضیش را اشغال می‌کند و تبدیل به خطری برای امنیت ملی سوریه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسافت ۳۰ کیلومتری که اردوغان از آن صحبت می‌کند حاوی زندان‌ها و اردوگاه‌های زندانیان داعش و خانواده‌های آنان است و هرگونه نقصی در امنیت این اردوگاه‌ها و زندان‌ها مستقیما امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: اداره خودمختار و نیروهای دموکراتیک سوریه به دنبال جنگ نیستند، بلکه به دنبال پایداری ثبات در این مناطق هستند و با تمام ابزارهای موجود برای جلوگیری از جنگ تلاش می کنند.

احمد ضمن بیان‌ این مطلب که‌ تهدیدات ترکیه فرصت دیگری برای احیای سازمان «داعش» ایجاد می‌کند، گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه و اداره خودمختار فعالیت دیپلماتیک خود را برای دفع تهدیدات ترکیه و افشای چهره واقعی نقشه‌های اردوغان در سوریه و منطقه افزایش می‌دهند.

کد خبر 34348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha