توافقات ژنو و آستانه کارایی ندارند/موضع دولت‌‌ سوریه در قبال ترکیه ضعیف است

سرویس سوریه- آلدار خلیل، گفت: راه حل بحران سوریه در دست نیروهای دموکراتیک است.

آلدار خلیل، یکی از اعضای کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک، امروز در نهمین کنفرانس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، اظهار کرد: مذاکرات ژنو و آستانه کمکی به حل بحران در سوریه نمی کنند، زیرا این بحران بوسیله نیروهای ملی دموکراتیک در سوریه پایان می‌یابد.

نهمین کنفرانس حزب اتحاد دموکراتیک در شهر حسکه با حضور ۷۰۰ تن از اعضای حزب در شمال و شرق سوریه، اقلیم کُردستان عراق و اروپا در حال برگزاری است.

خلیل خاطرنشان کرد: ترکیه به تهدیدات خود علیه منبج و تل رفعت محدود نمی‌شود، بلکه قصد دارد روزنه مناسبی را برای اشغال تمام شمال و شرق سوریه پیدا کند.

وی افزود: این تهدیدات قدیمی است و پیشتر منجر به اشغال جرابلس، اعزاز، الباب، عفرین، گری‌سپی، سریکانی شد و اینک بدنبال تکمیل پروژ خود برای اشغال نوار شمالی سوریه برای همیشه است.

امروز ترکیه از شرایط منطقه ای و بین المللی به ویژه در رابطه با وضعیت اوکراین و روسیه و شرایط عراق و سوریه سوء استفاده می کند و سیاست اشغالگرانه خود را به پیش می‌برد.

خلیل گفت: رسانه‌ها نقش عمده‌ای در ترویج اخبار منفی و فشار روانی بر جامعه دارند و مردم را بسمت وحشت پیش می‌برند.

خلیل موضع اخیر دولت سوریه در قبال اقدامات ترکیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: موضع اخیر دولت سوریه «قوی‌تر از مواضع ترسوانه‌ی قبلی» بود، اما علیرغم این اظهارات، موضع عملی خود را در صحنه ثابت نکرده و همچنان اقداماتشان «ضعیف» است.

وی ادامه ددد: من فکر می‌کنم که دولت سوریه باید از طرح‌های مقاومتی که در سوریه علیه تهدیدات ترکیه اتخاذ می‌شوند، حمایت کند.

کنفرانس حزب اتحاد دموکراتیک براساس چهارچوب سازمانی این حزب، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

کد خبر 34315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha