بازگشایی مرز مهران برای زیارت عتبات به صورت کاروانی

سرویس ایلام - پس از مدتها امروز دوشنبه مرزهای مهران و شلمچه برای عبور روزانه 2500 نفر زائر به صورت کاروانی و نه انفرادی بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مرز مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات و محل تردد بیش از 65 درصد زوار از امروز دوشنبه به شکل رسمی همراه با مرز شلمچه در استان خوزستان برای اعزام زائران به عتبات عالیات بازگشایی شد.

پس از از تعطیلی کمرنگ شدن زیارت عتبات عالیات به خاطر کرونا امسال حضور ۵ میلیون نفر ایرانی در این حماسه بزرگ دینی آیینی پیش بینی شده است که از امروز تا شهریور به گفته مسئولین سازمان حج و زیارت تعداد ترددها بیشتر خواهد شد.

زائران عتبات عالیات بدون ویزا به این سفر معنوی سفر می کنند اما این موضوع فقط برای سفر در قالب کاروان‌های زیارتی اعمال شده و امکان تردد افراد جهت زیارت به صورت انفرادی از مرز وجود ندارد.

در همین خصوص مدیر سازمان حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه کاروان‌های زیارتی بدون ویزا عبور می‌کنند، به خبرنگاران گفت: مرزهای شلمچه و مهران فقط برای عبور کاروان‌ها باز است و زائران به صورت انفرادی به مرزها نروند.

سجاد رحمانی گفت: تفاهم نامه بین وزارت کشور ایران و عراق منعقد شده که از مرزهای شلمچه و مهران به صورت آزمایشی روزانه ۲۵۰۰ نفر زائر عبور کنند و برای مرز مهران ۱۸۰۰ نفر و مرز شلمچه ۷۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افراد فقط در قالب دفاتر حج و زیارت و دفاتر مجازی که زیر نظر سازمان است اقدام به ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان اضافه کرد: کاروان‌های زیارتی بدون ویزا عبور می‌کنند ولی برای اربعین باید منتظر دستورالعمل های ارسالی از سوی مسئولین کشور باشیم.

کد خبر 34312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha