درخواست مسرور بارزانی از دولت کاظمی برای پرداخت یک میلیارد دلار به اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از مصطفی کاظمی نخست وزیر دولت مرکزی عراق خواست به وزارت دارایی دستور دهد یک میلیارد دلار به عنوان بودجه چهار ماه اقلیم کردستان را به دولت اربیل پرداخت کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از اناتولی، بارزانی با ارسال نامه رسمی خطاب به کاظمی، به توافق بین دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی در 15 آگوست گذشته درباره بودجه فدرال اشاره کرده است که براساس آن امور مالی معلق مانده بین طرفین، حل می شد.

در نامه بارزانی آمده است: براساس توافق مذکور، وزارت دارایی دولت مرکزی باید ماهیانه 320 میلیارد دینار (260 میلیون دلار) برای پرداخت بخشی از هزینه های اقلیم کردستان به دولت اربیل پرداخت نماید.

نخست وزیر اقلیم کردستان همچنین گفته است: این مبلغ براساس یک معادله حسابی مبنی بر ارزیابی های دولت مرکزی از درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای دولت اقلیم کردستان استوار است و با وجود این توافق بین اربیل و بغداد، اما دولت اقلیم کردستان هیچ مبلغی از بودجه ماههای می، ژوئن، ژوئیه و اکتبر سال جاری میلادی و همچنین حقوق نیروهای پیشمرگ را دریافت نکرده است. این در حالی است که حقوق مذکور در بودجه تخصیص یافته برای وزارت دفاع عراق گنجانده شده است.

کد خبر 342733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha