کمک آمریکا به پیشمرگ های اقلیم کردستان براساس برنامه از پیش تعیین شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - معاون ستاد مشترک نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد کمک های آمریکا و ائتلاف بین المللی به این نیروها همچنان ادامه دارد و هر ماه براساس فهرست بودجه و تخمین این وزارتخانه تأمین می شود و آمریکا و ائتلاف بین المللی بر یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگ و اصلاحات در این وزارتخانه تأکید دارند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ملت پرس، سرلشکر قهرمان کمال معاون عملیات ستاد مشترک وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در این باره گفت: کمک های امریکا تاکنون ادامه داشته است و این موضوع، تحت تأثیر بحران مالی در آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف بین المللی قرار نگرفته است. همچنین کمک ها ماهیانه و براساس فهرست بودجه خواهد بود و قبل از آن وزارتخانه در زمینه نیازسنجی اقدام خواهد کرد.

سرلشکر قهرمان کمال افزود: این کمک ها، در بسیاری از موارد هر شش ماه یا یک سال یک بار مجددا ارسال می شود و کمک های حال حاضر با دوره جنگ علیه داعش متفاوت است و بودجه آن از سوی آمریکا و ائتلاف بین المللی تأمین می شود.

این مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان تصریح کرد: کمک های مذکور به یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگ مشروط نشده است. بلکه [مسئولان آمریکا و ائتلاف بین المللی] به صورت مداوم با وزارت پیشمرگ در هماهنگی هستند و بر یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگ براساس برنامه اصلاحات با مشارکت آمریکا، انگلیس، هلند و چند کشور دیگر، تأکید دارند.

کد خبر 341029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha