برای دفاع از خاکمان در آماده‌باش کامل هستیم

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت: واجب است ایران به دلیل نزدیکی منطقه تل رفعت به مناطق شیعه‌نشین نبل و الزهرا، نسبت به هرگونه حمله و تجاوزگری ترکیه واکنش نشان دهد.

فتح‌الله حسینی، عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در پاسخ به این سوال کُردپرس که همه نشانه‌ها از حمله قریب‌الوقوع ترکیه حکایت می‌کند، اداره خودگردان چه سیاستی را در پیش می‌گیرد، توضیح داد: تهدیدات ترکیه جدی است و ما به سادگی از کنار آن‌ها نمی‌گذریم و هر روز مناطق مختلف مرزی را توپباران می‌کنند. ترکیه پایبند به توافقات آتش‌بس با آمریکا و روسیه نیست.

وی ادامه داد: حملات جدید ترکیه مورد موافقت کشورهایی که در سوریه نقش دارند نیست و اینبار ترکیه بدنبال حمله به تل رفعت است و این منطقه چون نزدیک‌ به مناطق شیعه‌نشین نبل و الزهرا است و منطقه‌ای است که ایران در آن حضور دارد این‌ احتمال وجود دارد که جمهوری اسلامی در این باره موافق حمله آنکارا نباشد و روسیه نیز تا این لحظه مخالفت خود را با حمله ترکیه اعلام کرده است.

وی افزود: ترکیه خواهان تصرف همه نقاط کُردستان سوریه است. سیاست ترکیه منقطع کردن مناطق کُردنشین و شمال سوریه است و می‌خواهد با قطعه قطعه کردن این نقاط، سیاست اشغالگری خود را به سرانجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: اردوغان نزدیک انتخابات است و می‌خواهد از مشغولی جهان به جنگ روسیه و اوکراین به توسعه‌طلبی خود ادامه دهد اما نیروهای ما خود را برای مقابله با هرگونه تجاوزی آماده کرده‌اند و از جامعه جهانی می‌خواهند که ترکیه را سر جایش بنشانند.

کد خبر 33915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha