حمله مجدد ترکیه بحران سوریه را تشدید می‌کند

سرویس سوریه- رییس مشترک روابط خارجی اداره خودگردان، اظهار کرد: هرگونه تهاجم به خاک سوریه، بحران سیاسی و نظامی را طولانی و پیچیده‌تر می کند.

به گزارش کُردپرس، رئیس مشترک روابط خارجی اداره خودمختار شمال و شرق امروز در اظهار نظری با رسانه‌های این‌ منطقه، نسبت به هرگونه حمله جدید ترکیه هشدار داد و آن را فرصتی برای سازماندهی مجدد داعش وصف کرد.

دولت ترکیه به تهدیدات لفظی خود علیه شمال سوریه ادامه می‌دهد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز چهارشنبه تهدید کرد که تل رفعت و منبج در تیرس عملیات ترکیه قرار دارد.

پروژه شهرک سازی با قطعنامه ۲۲۵۴ مغایرت دارد

در همین رابطه رئیس مشترک اداره روابط خارجی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، گفت: دولت اشغالگر ترکیه همواره از بحران های بین المللی برای پروژه های توسعه طلبانه و اشغالگرانه خود در کشورهای همسایه استفاده می کند.

وی افزود: اخیرا دولت اشغالگر ترکیه طرحی را برای اسکان یک میلیون آواره در شمال و شرق سوریه پیشنهاد کرده است. این طرح نژادپرستانه و مغایر با تمام قوانین و معاهدات بین المللی و خلاف حقوق بشر و مخالف قطعنامه سازمان ملل است.

پروژه ترکیه در میان مردم سوریه درگیری ایجاد می کند

عمر گفت: پروژه شهرک سازی مبنایی برای تغییر جمعیت بومی منطقه است و موجب درگیری بلند مدت میان مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت اشغالگر ترکیه از فرصت مناقشه روسیه و اوکراین و همچنین الحاق فنلاند و سوئد به ناتو استفاده می‌کند. اردوغان می‌خواهد از همه این بحران‌ها برای سیاست‌ها و پروژه‌های توسعه‌طلبانه خود بهره ببرد.

عمر ادامه داد: هرگونه تهاجم به خاک سوریه باعث طولانی شدن بحران سوریه و پیچیده‌تر شدن آن می‌شود.

خود مدیریتی ارتباط خود را با بیرون افزایش می دهد

عمر مداخلات خارجی به ویژه مداخلات ترکیه در منطقه را ویرانگر توصیف کرد و تاکید کرد: ما در اداره خودمختار با جامعه بین المللی و با کشورهایی که درگیر بحران سوریه هستند، به ویژه با کشورهای عربی که در حل بحران سوریه نقش دارند در ارتباط هستیم. امارات، مصر، اردن و عربستان سعودی کشورهایی هستند که در سوریه صاحب نقش هستند و ما تلاش می کنیم روابط خود را با آنان تقویت کنیم.

وی درباره کشورهایی که به ترکیه در مسئله شهرک سازی کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام شهرک هایی که در اراضی اشغالی ساخته می شوند توسط انجمن های اخوان المسلمین با حمایت قطر، کویت و فلسطین ساخته شده‌اند.

کد خبر 33499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha