ترکیه برای حمله آماده است، زمان را اردوغان تعیین می کند

سرویس ترکیه –براساس اطلاعاتی که از منابع نظامی ترکیه به دست آمده، به نظر می رسد ترکیه برای حمله به کردهای سوریه آماده شده و حملۀ جدید قریب الوقوع است.

به گزارش کردپرس، پس از تهدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حملۀ نظامی قریب الوقوع به مواضع کردهای سوریه، به نظر می رسد ارتش ترکیه برای آغاز این حملۀ جدید در آمادگی به سر می برد و منتظر فرمان حمله است.

چتینر چتین روزنامه نگار خبر ترک از قول مقامات نظامی ترکیه گفت که آمادگی برای این حمله 90 درصد است و هر آن ممکن است آغاز شود.

اگرچه هدف یا اهداف اصلی حملۀ نظامی در کردستان سوریه به درستی مشخص نشده اند و اردوغان تهدید کرده است که منطقه ای به عرض 30 کیلومتر را در شمال سوریه تصرف خواهد کرد، اما مقامات نظامی به چتین گفته اند حملۀ نظامی جدید تنها معطوف به مناطق غرب فرات خواهد بود؛ یعنی شهرهای منبج و تل رفعت که تقریباً در دو طرف شهر الباب قرار گرفته اند. شهر الباب در تصرف ترکیه و گروه های تحت حمایت آن است، اما منبج و تل رفعت در کنترل مشترک نیروهای کرد و نیروهای ارتش سوریه هستند.

روزنامه نگار خبر ترک اعلام کرده است که اعزام نیرو از استان آدانا به سوی مرزهای شمال سوریه ادامه دارد و این اردوغان است که باید زمان حمله را مشخص کند.

ترکیه هم اکنون در یک عملیات نظامی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) در شمال کردستان عراق درگیر است و به اعتقاد تحلیل گران از سوی آمریکا و روسیه برای خودداری از یک حملۀ نظامی جدید به کردهای سوریه تحت فشار است. با وجود این، بسیاری، از جمله کردهای سوریه خطر آغاز حملۀ نظامی جدید از سوی ترکیه را جدی می دانند و نسبت به عواقب آن هشدار می دهند.

کد خبر 33253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha