احتمال حمله مجدد ترکیه به شمال سوریه بسیار قوی است

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S)، گفت‌: احتمالا اردوغان از کشورهای قدرتمند چراغ سبز گرفته است که این‌ چنین اقدام به تهدید کُردستان سوریه می‌کند.

عبدالرحمن آپو عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به احتمال حمله زمینی ارتش ترکیه به کُردستان سوریه، گفت: ترکیه یکی از کشورهای اشغالگری است که چشم‌ طعم به خاک کُردستان دارد و دشمن تاریخی کُردها است و همواره می‌خواهد امید کُردها را از بین ببرد به همین خاطر از روز اول تحولات سوریه، به یکی از کشورهای اصلی بحران ساز در سوریه تبدیل شد.

وی ادامه داد: ترکیه با استفاده از بی تفاوت بین‌المللی و منافع قدرت‌های جهانی و کشورهای منطقه و دولت سوریه و گر‌وهای تبهکار اقدام به اشغال مناطق کُردستان سوریه می‌کند.

وی افزود: ترکیه نقاط کُردستانی عفرین، باب و اعزاز، جرابلوس، سریکانی و گری‌سپی را اشغال کرد و اینک نیز بدنبال تجاوزگری دیگری است.

وی گفت: بعد از جنگ روسیه در اوکراین برخی از نقشه‌ها و سناریوها تغییر کرده است. ترکیه دست به تهدید و توپباران مناطق کُردنشین می‌زند و اردوغان در اظهاراتی از اسکان یک میلیون پناهنده سوری در مناطق کُردنشین خبر داد.

عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S) گفت: پنجشنبه گذشته جلسه امنیت ملی ترکیه برگزار شد و رای به اقدام‌ نظامی داده شد. هدف ترکیه ایجاد امپراتوری عثمانی است.

وی یادآور شد: ترکیه با عدم موافقت عضویت سوئد و فنلاند در شورای ناتو نیت خود را برای عملیات جدید علیه کُردستان سوریه روشن کرد.

وی افزود: اگر حمله جدیدی شروع شود، مسئله کُرد در سوریه بیش از پیش ناروشن خواهد شد. ترکیه به بهانه آزادکردن شمال سوریه، کوردستان‌ سوریه را نابود کرده است.

کد خبر 33224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha