وزارت خارجه ترکیه سفیر آمریکا را فراخواند

سرویس ترکیه - سفیر آمریکا در آنکارا به‌ دلیل هشدار نسبت به خشونت پلیس در میتینگ CHP در استانبول به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار اطلاعیه ای با پیام هشدار به شهروندان ایالات متحده آمریکا درباره احتمال خشونت از سوی پلیس در میتینگ حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، وزارت امور خارجه ترکیه جفری فلیک سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرد.

به نوشته جمهوریت، وزارت خارجه ترکیه در این جلسه ضمن ابراز ناراحتی از هشدار سفارت آمریکا نسبت به خشونت پلیس در میتینگ های سیاسی، اعتراض خود را درباره این موضوع به صورت کتبی به فلیک ابلاغ کرد.

وزارت خارجه ترکیه هشدار آمریکا نسبت به خشونت پلیس در میتینگ های سیاسی را «ادعاهای بی اساس درباره تدابیر امنیتی نیروهای پلیس» دانست و اعلام کرد که برگزاری میتینگ های احزاب سیاسی در ترکیه یک سنت ریشه دار دموکراتیک است و ایجاد تصوری مبنی بر خشونت نیروهای امنیتی در این میتینگ ها از سوی دولت ترکیه غیر قابل قبول است.

وزارت خارجه از سفارت آمریکا خواست تا پیش از هشدار به شهروندان کشورش درباره سفر یا شرکت در تجمعات در ترکیه، واقعیت ها را در نظر بگیرند.

این در حالی است که روز گذشته (همان روز احضار سفیر آمریکا)، تجمع اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و بسیاری از فعالان سیاسی کرد در اعتراض به جنگ در کردستان عراق، در خیابان استقلال استانبول از سوی پلیس به خشونت کشیده شد و شمار زیادی از افراد شرکت کننده در این تجمع از سوی پلیس بازداشت شدند.

خبر راهپمایی اعضای HDP و فعالان کرد در استانبول را در اینجا بخوانید.

کد خبر 32896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha