مخالفت ترکیه با گسترش ناتو به انتقادها از بدرفتاری با کردها ربط دارد

سرویس جهان- پروفسور رونالد گرگوری سانی معتقد است اردوغان می خواهد در مقابل کاستن از انتقادها از بدرفتاری ترکیه با کردها مخالفت با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را پایان دهد.

به گزارش کردپرس، پروفسور رونالد گرگوری سانی، استاد دانشگاه میشیگان معتقد است مخالفت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به بهانه حمایت این دو کشور از کردها تلاش برای امتیازگیری از غرب بویژه آمریکا است.

او به مجله نیوزویک گفت ترکیه به دلیل بدرفتاری با کردها و مخالفان با انتقادات بی سابقه روبه رو شده است. اکنون ترکیه حمایت این دو کشور از کردها را بهانه کرده و می خواهد با عضویت آنها در ناتو جلوگیری کند.

او تاکید کرد در واقع اردوغان به دنبال امتیازگیری و کاستن از انتقادها از این کشور به سبب بدرفتاری با کردهاست و در مقابل کوتاه آمدن در برابر این سوء رفتار موضع ترکیه تغییر می کند.

این استاد دانشگاه مطرح شدن اخراج ترکیه از ناتو به سبب موضع غیرقابل انتظار در برابر گسترش آن و پذیرفتن اعضای جدید را زیاد جدی ندانست.

او همچنین معتقد است ترکیه با مخالفت با پیوستن سوئد و فنلاند در ناتو قصد دارد از غرب و آمریکا بویژه در خصوص تحریم تسلیحاتی امتیازاتی بگیرد.

کد خبر 32806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha