گردشگری نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه کردستان دارد

سرویس کردستان - مدیر پروژه سرمایه‌گذاری طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کردستان است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه این استان داشته باشد.

به گزارش کرد پرس، رامین اسدی در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، گفت: استان کردستان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان، جزء استان‌های غنی کشور به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی در مناطق روستایی، افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدید در مناطق روستایی ایجاد و به رشد اقتصادی و بهبود معیشت آن منطقه کمک کند.

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در زمینه حمایت از توسعه اشتغال روستایی یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار دراستان بوده که توانسته است با توسعه صنایع‌دستی و بوم‌گردی، منبع درآمد مناسبی را برای روستائیان ایجاد کند.

اسدی ادامه داد: امیدواریم استان کردستان با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی بتواند در حوزه اشتغال روستایی سال موفقی را پشت سر بگذارد.

کردستان پتانسیل ویژه‌ای برای توسعه گردشگری دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: استان کردستان با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان، پتانسیل ویژه‌ای در توسعه گردشگری دارد.

یعقوب گویلیان با بیان اینکه توسعه گردشگری استان در گرو حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، یادآور شد: از اولویت‌های مهم اقتصادی استان تکمیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام در حوزه گردشگری است و در این راستا می‌طلبد بانک‌های عامل نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

وی همچنین به روند روبه‌رشد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه بوم‌گردی در استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت دارد که هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا را ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: پتانسیل‌های بالقوه زیادی در حوزه گردشگری استان وجود دارد که برای تبدیل به بالفعل کردن آن‌ها لازم است همه مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

گویلیان اظهار کرد: این اداره‌کل همواره در تلاش است از فعالان بخش خصوصی استان حمایت ویژه‌ای داشته باشد اما برای رونق این حوزه و تأثیر آن در ایجاد اشتغال، نیاز به همدلی و مساعدت نهادهای مربوطه است.

کد خبر 32284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha