صنعت نفت و گاز اقلیم کردستان با چالش جدی مواجه است

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه اس اند پی گلوبال، اقلیم کردستان عراق به دلیل ممنوعیت فروش مستقل نفت از سوی دادگاه فدرال عراق و اصرار بغداد بر نظارت بر این روند با مشکل جدی مواجه شده است.

به گزارش کردپرس، نشریه اس اند پی گوبال در حوزه انرژی، در گزارشی پیرامون اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر فعالیت مستقل نفت و گاز از سوی دولت اقلیم کردستان عراق، نوشت: کردها با چالش جدی در این خصوص مواجه شده اند.

این نشریه به وجود دو نرخ متفاوت برای فروش نفت از سوی بغداد و اربیل نوشت: معمولا نفت استخراج شده از سوی اقلیم کردستان با قیمت کمتری از نفت فروخته شده توسط بغداد در بازار جهانی عرضه می شود.

است اند پی گلوبال از کاهش استخراج نفت خام در اقلیم کردستان و ناتوانی اربیل در پرداخت به موقع دستمزد شرکت های نفتی خارجی خبر داده است.

این نشریه با اشاره به این که بیشتر قراردادها میان اقلیم کردستان و شرکت های بین المللی بر اساس مشارکت در تولید امضا شده، تاکید کرده است که این مسئله یکی از چالش های حوزه نفت در اقلیم کردستان عراق است.

اس اند پی گلوبال با این که صدور حکم ممنوعیت فعالیت مستقل نفتی اقلیم کردستان توسط دادگاه فدرال عراق را چالشی جدی برای اربیل دانسته است اما معتقد است اجرای این حکم توسط دولت مرکزی دشوار است.

کد خبر 32280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha