رشد ۵ درصدی صادرات  کالا از گمرکات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ بختیار رحمانی پور از رشد ۵ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان در فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در نخستین ماه از سال جاری 202 میلیون و 865 هزارو 556 دلار کالا به وزن 495 هزارو 265 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 از لحاظ ارزش 5 درصد افزایش داشته است.

بختیار رحمانی پور افزود: از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات 84میلیون و 874هزارو 653دلار کالا به وزن 211هزار 8تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان رامیوه و تره بار ، کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن آلات، محصولات پلاستیکی فقط،لبنیات،سنگهای ساختمانی ،ظروف یکبار مصرف و.... عنوان نمود.

کاهش 86 درصدی واردات کالا

بختیار رحمانی پور ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه به آمار یک ماهه واردات گمرکات استان اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه 1401 در مجموع 2 میلیون و 427 هزارو 681 دلار کالا به وزن 750 تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش86 درصد و از حیث وزن 80درصد کاهش داشته است .

رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن ،تجهیزات خط تولید و ... عنوان کرد.

کد خبر 32101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha