سفر اعضای ۵ کمیسیون مجلس به ایلام برای بازدید از سامانه گرمسیری

سرویس ایلام - برخی از اعضای 5 کمیسیون انرژی، امنیت ملی، اقتصادی، صنایع و کشاورزی برای بازدید از طرح ها و پروژه های مرزی استان ایلام و خصوصا سامانه گرمسیری روز پنجشنبه جاری به ایلام سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام با اعلام این خبر در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامانه گرمسیری گفت: ۸ الی ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های مختلف مجلس چون کمیسیون انرژی، امنیتی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع به همراه نمایندگان استان در مجلس روز پنجشنبه به قصد بازدید از طرح ها و پروژه های مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند.

سلیمانی دشتکی خواستار مطالبه گری و بیان مشکلات توسط مسئولان‌ ذی ربط در این فرصت شد و گفت: در این راستا مسئولان مربوطه طرح های مشکل دار در حوزه راه، کشاورزی، آب منطقه ای، آب فاضلاب شهری و روستایی و پروژه های امتداد مرزی را مشخص کنند تا در سفر نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس جهت تامین اعتبار معرفی گردند.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان خبر داد و گفت: در رایزنی های صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر معاون این نهاد به استان و بازدید از مناطق محروم استان موافقت شد تا با ارائه طرح های توجیه‌دار در قالب زنجیره تولید مثل پرورش ماهی در قفس، طرح های گلخانه ای و ... تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از حوزه این معاونت به استان اختصاص یابد و این مبلغ اضافه بر میزان اعتباری است که برای تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری برای استان ایلام مشخص شده است.

استاندار ایلام در ادامه به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به طرح ها و پروژه‌ های استان در حوزه های مختلف و در راستای تحقق شعار سال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بعد از موفقیت در افزایش اراضی کشاورزی و زمین های آبی در استان در جهت تکمیل چرخه سامانه گرمسیری اعتبار بسیار خوبی برای انتقال آب به «کنجان‌چم» اختصاص یافته که ‌این مهم می‌تواند خالق تحول بزرگ در منطقه باشد.

کد خبر 318522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha