ارتباط ویژه نیروهای دلتای آمریکا با نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- نشریه بیزنس اینسایدر درباره ارتباط نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان‌های مدافع خلق یا YPG نوشت: از سال ۲۰۱۵ ارتباط عمیقی میان نیروهای مدافع خلق و نیروهای ویژه آمریکا موسوم به نیروهای دلتا ایجاد شده به طوری که یکی از نیروهای زبده دلتا در جریان عملیات آزادی چند تن ار نیروهای کرد از دست داعش کشته شده است.

به گزارش کردپرس نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی از ایجاد ارتباط ویژه نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق و نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به نیروهای دلتا خبر داده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای دلتا در عملیات های مهم یگان های مدافع خلق از جمله سرکوب شورش زندانیان داعشی در زندان حسکه در ژانویه گذشته و نجات چند نیروی کرد سوریه از دست داعش مشارکت کرده‌اند. این نشریه در ادامه نوشته است روابط عمیق میان نیروهای کرد و نیروهای دلتای ارتش آمریکا به سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ باز می گردد که داعش در اوج قدرت بود. جاشوا ویلر یکی از نیروهای زبده دلتا بود که در عملیات اکتبر ۲۰۱۵ برای نجات چند تن از نیروهای کرد سوریه که توسط داعش اسیر شده بودند، کشته شد. توماس پاین دیگر عضو نیروهای دلتا به خاطر اقداماتش در این عملیات مدال افتخار دریافت کرده است.

یکی از اعضای یگان گرین برت وابسته به واحد گارد ملی آمریکا درباره علت همکاری آمریکا با کردهای سوریه نشریه بیزنس اینسایدر گفته است کردها جنگجویان خوبی هستند و کار با آنها بسیار آسان است. نیروهای کرد از جمله بهترین نیروهای همکار با ارتش آمریکا بوده اند.

این نشریه در عین حال روابط با آمریکا را به زیان کردها دانسته است زیرا به نوشته آن، هر وقت کرد ها در معرض خطر قرار گرفته اند واشنگتن آنها را تنها گذاشته است.

یکی دیگر از اعضای گرین برت درباره سابقه همکاری نیروهای ویژه آمریکا با نیروهای کرد گفته است این همکاری از زمان جنگ خلیج فارس و بعد از اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ وجود داشته است. عضو نیروهای واحد گرین برت ارتش آمریکا همچنین از آموزش های ویژه به نیروهای کرد عراقی موسوم به نیروهای پیشمرگ در سال های اخیر خبر داده است.

براساس این گزارش بیشتر همکاری‌های کنونی میان نیروهای ویژه ارتش آمریکا و نیروهای کرد سوریه در حوزه مبارزه با داعش از جمله محافظت از زندان هایی صورت می گیرد که چندین هزار جنگجوی داعش در آنها حضور دارند.

کد خبر 31436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha