برگزاری هشتمین دوره جشنواره رسانه و نماز در ایلام

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در هشتمین دوره جشنواره رسانه و نماز ایلام از رسانه‌ها خواست فعالیت مساجد را رصد کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار گفت: یکی از ابزارهای بازدارنده آسیب های اجتماعی در دنیای امروز نماز است، و کار رسانه ای در راستای ترویج فرهنگ نماز، نوعی پدافند به حساب می آید.
وی تاکید کرد: تلاش های خوبی در این زمینه در هشتمین جشنواره نماز و رسانه صورت گرفته و قابل تقدیر است، اما در زمینه پژوهشی و میدانی باید کارهای جدی صورت بگیرد، خانواده هایی که متعهد هستند قطعا فرزندان خود را با نماز آشنا می کنند، اما برای رفع نگرانی خانواده ها از آسیب های اجتماعی باید در مسیر توسعه این فرهنگ گام برداریم.
امام جمعه ایلام افزود: دانشگاه ها می توانند بخشی از پژوهش های خود را به فریضه نماز اختصاص دهند، انتظار می رود رسانه ها هم در معرفی مساجد فعال و انعکاس برنامه هایشان نقش ایفا کنند.
علی هوشمند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این آیین اظهار کرد: هشتمین جشنواره نماز و رسانه با استعانت از الطاف الهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه مطبوعات استان، کانون های فرهنگی هنری مساجد و ستاد اقامه نماز استان در راستای نیل به اهداف فرهنگ غنی دین اسلام و توسعه و ترویج فرهنگ نماز برگزار شد.
وی محور‌های جشنواره را خبر، گزارش، مقاله، عکس، مصاحبه و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: موضوع‌های جشنواره شامل نماز اول وقت، نماز جماعت، نماز و جهش تولید، نماز، فرهنگ اسلامی و دینی، ترویج فرهنگ نماز، مسجد و نماز، رسانه و ترویج فرهنگ نماز، نماز و سیاست، نماز، علم و تحصیل، نماز و معنویت، نماز و اقتصاد مقاومتی، نماز و فضای مجازی، نماز و خانواده، نماز، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است.
هوشمند موضوع ویژه جشنواره را نماز از منظر پیامبر گرامی اسلام (ص) و هویت اسلامی، نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش نماز در مبارزه با کرونا و آرامش محیط خانواده، نماز، دعا و نیایش، آرامش درونی و تاثیر روحی و روانی برای مبارزه با کرونا عنوان کرد.
وی از برگزاری ۱۲ برنامه شاخص در حوزه نماز در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: توسعه فرهنگ نورانی نماز، تشویق به تولید محتوای پیرامون نماز برای احیا این فریضه واجب الهی توسط اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اهداف برگزاری این برنامه هاست.

کد خبر 31420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha