۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
خشونت پلیس انگلیس علیه معترضان کرد

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، پلیس شهر شفیلد این کشور برای پراکنده کردن اعتراض کرد دراین شهر از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرده و یک  نفر را نیز بازداشت کرده است.

به گزارش کردپرس، خشونت پلیس شفیلد علیه معترضان کرد در روز یک شنبه مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، نزدیک به 50 تن از معترضان کرد که در اعتراض به حملات ترکیه در اقلیم کردستان در شهر شفیلد دست به اعتراض زده بودند هدف خشونت پلیس این شهر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارشها، پلیس تلاش کرد پرچم ها و نمادهای معترضان را که ممکن است به سازمانهایی تعلق داشته باشد که از نگاه انگلیس تروریستی محسوب می شوند، جمع آوری کرده است. این اقدام با مقاومت معترضان روبه رو شد و تظاهرات از حال عادی خارج شد.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، پلیس برای متفرق کردن معترضان کرد از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرده و آنها را هل داده است.

به دنبال انتقاد از نحوه رفتار پلیس با تظاهرات مسالمت آمیز کردها در شفیلد، پلیس ساوت یورکشایر شفیلد قول داده است رفتار پلیس در جریان تعامل با معرتضان کرد را مورد بازبینی و تحقیق قرار دهد.

کد خبر 31405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha