تمرکز ترکیه بر حملات پهپادی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش مرکز اطلاعات روژاوا، ترکیه در چهار ماه گذشته حداقل 30 حمله پهبادی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده که منجر به مرگ 9 تن شده است.

به گزارش کردپرس، موسسه مرکز اطلاعات روژاوا که وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را زیر نظر دارد، از افزایش قابل توجه حملات پهپادی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2022 خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ترکیه در چهار ماه گذشته حداقل 30 حمله از طریق پهپادهای نظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده است. این حملات منجر به جان باختن 9 تن و مجروح شدن 28 تن شده است.

مرکز اطلاعات روژا در گزارش خود که در صفحه توییتر منتشر شده، اشاره کرده است که ترکیه هم کردها و هم متحدان آشوری و عرب آنها در سوریه را هدف حملات پهپادی قرار داده است و در آخرین حمله پهپادی سه تن از اعضای گارد خابور آشوریان در نزدیکی تل تمر زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گزارشی از تشدید بی سابقه حملات توپخانه ای مشترک ارتش ترکیه و نیروهای شورشی وابسته به این کشور علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بویژه در شمال حلب خبر داده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد که حملات سنگین توپخانه ای ترکیه و شورشیان علیه نیروهای کرد سوریه که با حملات سنگین ترکیه علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق همزمان شده، احتمالا مقدمه عملیات نظامی گسترده دیگری علیه نیروهای کرد سوریه باشد.

کد خبر 31315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha