تشدید حملات ترکیه علیه شمال و شرق سوریه نقض توافق آتش بس است

سرویس سوریه- فرمانده کل نیروهای دموکراتیک‌ سوریه در توییتر نوشت: اقدامات ترکیه مانع از عملیات ضد داعش می شود.

به گزارش کُردپرس، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: هدف قرار دادن کوبانی توسط ترکیه، بمباران مردم بیگناه و کشتار شخصیت های اداری با هواپیماهای بدون سرنشین، اقدامی تحریک آمیز است که امنیت و صلح را تهدید می کند و مانع از مقابله با داعش می شود.

عبدی در توییتر خود اعلام کرد: ترکیه در حال نقض میثاق های بین المللی و نقض آتش بس علیه مناطق ما است.

در همین‌ رابطه نیکولای ولوسمن، یکی از اعضای پارلمان اروپا، به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از جنگ تهاجمی پوتین علیه اوکراین برای ضربه زدن به متحدان واشنگتن در شمال شرق سوریه استفاده می کند، که نباید بدون مجازات بماند.

پهپادها و توپخانه های ترکیه از ابتدای ماه جاری تقریبا روزانه روستاهای تل تمر و ابوراسین (زرکان) را بمباران کرده و تعدادی خودرو را هدف گلوله قرار داده‌اند.

پیش از این، الحان تانر، یک تحلیلگر سیاسی ترکیه، به رسانه‌ها گفته بود: بعید نیست که اقدامات حزب حاکم ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه تشدید شود، ارتباط ترکیه با مخالفان سوری را کاهش دهد و به سمت آشتی با اسد حرکت کند تا رضایت مردم و رای دهندگان ترکیه قبل از انتخابات سال آینده را جلب نماید.

بامداد پنجشنبه، نیروهای ترکیه مرکز شهر کوبانی را با چندین گلوله بمباران کردند که بر اثر آن دو تن از ساکنان این شهر مجروح شدند و به یک خانه و مغازه ها خسارت وارد شد.

نیکلاس هریس، محقق و تحلیلگر سیاسی آمریکایی در مؤسسه خطوط جدید، گفت: ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد اقدامات بی‌ثبات کننده ترکیه در اداره خودمختار شمال شرق سوریه باشد، اما واشنگتن با چالش‌های زیادی مواجه است که ترکیه را برای ایجاد بی‌ثباتی تشویق می‌کند و آمریکا نیز ناچار است خود را با حملات یکجانبه ترکیه به سوریه وفق دهد.

تشدید حملات ترکیه در شمال شرق سوریه همزمان با درخواست برای اخراج پناهجویان سوری از ترکیه توسط دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی گرای ترک افزایش یافته است.

کد خبر 31267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha