ماندگار کردن و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی رسالت بزرگ هنرمندان است

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آئین تجلیل از چهره های برتر هنر انقلاب اسلامی در این استان با بیان اینکه هنرمند متعهد انقلابی مسلمان هدفمند کار می کند، گفت: هنرمندان آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی و تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای هنرمند، اظهار کرد: شهیدان هنرمندان واقعی بودند که در دفاع از سرزمین اسلامی بهترین سرمایه خود یعنی جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرماید که هنر یک موهبت فاخر الهی است، افزود: هنر یک نعمت الهی است که خداوند متعال به برخی انسان های می دهد، انسانی که مسئول است، وقتی این هنر به انسان مسئول افروده شود، مسئولیت انسان بیشتر می شود، احساس مسئولیتی که در برابر خالق دارد و در قالب هنر خدادای بروز می دهد.

وی یادآور شد: هنر آن ابزاری است در قالب یک تصویر به صورت ساده به راحتی می تواند اشک جوانی را جاری کند و احساسات او را جریحه دار کند و در مسیری که می خواهد قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هنر قرآن بالاترین هنرها و سرمشق ما است و بایستی از آن بیاموزیم، گفت: قرآن کریم، تنها محتوا و متن قرآن نیست، قالب قرآن زیباترین هنری است که همه هنرمندان جهان را به مبارزه می طلبد و هیچ ادیبی قدرت مقابله به مثل با آن حتی با کوچکترین سوره قرآن کریم را ندارد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امروز استکبار جهانی تمام توان و هنر خود را برای خاموش کردن نور قرآن، این کتاب شریف را به آتش می کشند، چرا که در مقابل اعجاز و هنر قرآن کریم عاجز هستند، اگر می توانستد مشابه این سوره را خلق کنند، دیگر نیازی به جنگ سرد و سخت بر علیه مسلمانان نبود.

وی با بیان اینکه قرآن نماد هنر خداوند متعال است و بشر از خلق آن عاجز است، تصریح کرد: برای ترسیم صحنه دردناک عاشورا هنرمندان پای کار آمدند و در قالب هنر، مرثیه ها و نوحه ها، حماسه عاشورای حسینی در تاریخ ما ماندگار شد و خواهند ماند.

امام جمعه ایلام گفت: متاسفانه واقعه غدیر آنچنان که باید و شاید در قالب هنر به جامعه منتقل نشد و در بحث امامت آسیب دیدیم و جامعه به سمتی رفت که مقام پرستان توانستند امامت را خانه نشین کنند و خلافت را جایگزین امامت کنند و بعد از ۱۴۰۰ سال هنور هزینه این کوتاهی را می خوریم و دشمنان از تفرقه استفاده می کند و درگیرهای خانمان سوزی که ایجاد شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه هنرمند متعهد انقلابی مسلمان هدفمند کار می کند و نگهداشت و ماندگار کردن ارزش های اسلامی و انقلابی اسلامی رسالت بزرگ آنان است، ابراز کرد: نقش نوحه هایی که آهنگران در زمان جنگ می خواند بسیار تاثیرگذار بود و نقش مهمی در خلق حماسه های ماندگار توسط رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل داشت.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه زبان هنر، زبانی جهانی است و نیاز به ترجمه ندارد، گفت: هنرمند انقلابی ارزش های انقلابی را در سطح جهان گسترش می دهد و ما و شما هنرمندان، مسئولیتی سنگینی در این حوزه برعهده داریم.

وی بیان کرد: هرمندان باید تلاش کنند که آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کند، عدالت آزادی و دفاع از حقوق بشر، گمشده بشر امروز است که هیچ مکتبی در این واژهای مقدس به پای اسلامی نمی رسد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: امروز شبیخون فرهنگی از قتل عام فرهنگی گذشته است، دشمن در جنگ ترکیبی اذهان جامعه ما را مورد هجمه قرار داده است، در این عرصه، نقش هنرمندان بسیار ارزشمند و حایز اهمیت است چرا که دشمن با ابزارهای نوین ما را در درون خانه ها، مورد هجمه قرار داده است.

کد خبر 30892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha