همانطور که آرامش را به کردستان ترکیه آوردیم عراق و سوریه را نیز نجات خواهیم داد

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که کشورش قصد دارد سوریه و عراق را از دست آمریکا و اروپا نجات داده و در آنجا نیز مانند کردستان ترکیه صلح را به ارمغان بیاورد.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که کشورش قصد دارد همانطور که صلح را در کردستان ترکیه برقرار کرده، سوریه و عراق را از دست آمریکا و اروپا نجات داده و صلح را در آنجا نیز به ارمغان بیاورد.

بنا بر گزارش DHA، سلیمان سویلو در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه موسوم به «نمایشگاه نیکوکاری» در استانبول گفت: «ما ملت بزرگی هستیم و قانون همسایگی را می دانیم. ما نمی توانیم به آنها پشت کنیم.»

او با بیان این که اکنون یوکسک اُوای حکاری در نیمه شب هم امن و امان است، گفت: «خدا شاهد است که همانطور که ما در «شرق و جنوب شرقی» (کردستان ترکیه) صلح و آرامش را برقرار کردیم، سوریه و عراق را نیز از دست اروپا و آمریکا نجات خواهیم داد و صلح و آرامش را در این مناطق نیز به ارمغان خواهیم آورد. هیچ کسی نمی تواند جلودار ما باشد.»

این در حالی است که حکومت ترکیه پس از توقف مذاکرات صلح در سال 2015 به سرکوب نظامی شدیدی در کردستان ترکیه دست زد که به کشته شدن صدها غیرنظامی منتهی شد و در کردستان سوریه نیز پس از سه مداخله نظامی با اتهامات متعدد نقض حقوق بشر و جنایت جنگی روبرو است.

لازم به ذکر است در ترکیه استفاده از عبارت «کردستان ترکیه» ممنوعیت دارد و به جای آن از عبارت «شرق و جنوب شرقی» استفاده می شود. حکومت ترکیه از دیرباز اعتقاد دارد که چیزی به نام کردستان ترکیه وجود ندارد و آنچه که هست، مناطقی است که جمعیت بیشتری از کردها در آن زندگی می کنند.

کد خبر 30874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha