محتوای عالی و متعالی از ویژگی‌های هنر انقلاب است

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه تخصص، اخلاص، نوآوری و امیدآوری لازمه هنرمند و هنر متعالی است، گفت: محتوای عالی و متعالی یکی از ویژگی‌های هنر انقلاب است.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نشست با هنرمندان کردستان که به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار شد، گفت: عنوان هفته هنر و انقلاب که مصادف با سالروز شهادت شهید آوینی است، شاخصه‌هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه اخلاص یکی از شاخصه‌های هنر انقلاب و هنرمند انقلابی است که به معنای کار برای خداست، اظهار کرد: اخلاص به این معنا که هنر را به خاطر خود هنر ارج نهند اگر چه خیلی‌ها هستند که اخلاص در هنر دارند و برای اسلام و انقلاب کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: تخصص لازمه هنر متعالی و هنر انقلاب است مانند شهید آوینی که توانست واقعیت‌های جنگ را متخصصانه‌تر در قالب روایت فتح، روایت کند.

حجت الاسلام پورذهبی همچنین، ارتقا و پیشرفت را لازمه هنرمند و آثار هنری دانست و ادامه داد: هنرمند باید نسبت به گذشته کارهای جدیدتر و سوژه‌های به روزتر کار کند.

وی یادآور شد: هنرمندان انقلابی باید امیدآفرینی ایجاد کنند، اگر قطعاتی از بسته انقلاب اسلامی مشکل و نیاز به ترمیم دارد نباید مردم را ناامید کرد بلکه هنرمندان به طرف امیدواری بروند و با امید قضایا را پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان به فیلم‌های شیار ۱۴۳ و موقعیت مهدی اشاره کرد و بیان کرد: هر چند فاصله زیادی با آن دوران دارد اما چنان اثرگذار است که مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی به موضوع بیانیه گام دوم که در سخنان هنرمندان مطرح شد، اشاره کرد و گفت: اداراتی هستند با نیروهای جدید در مسیر گام دوم انقلاب حرکت خواهند کرد.

وی افزود: هیچ کس مانع تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیست، در حالیکه در کردستان گروه‌هایی ادعای بیانیه گام دومی دارند اما اتفاقی از آنها نمی‌بینیم.

کد خبر 30660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha