ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ بین ایران و عراق

سرویس ایلام - رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در دیدار با استاندار ایلام از ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین مابین ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مسعود منصور در این دیدار با تقدیر از مجموعه تلاش ها و پیگیری های خوب در استان ایلام در ارتباط با بحث جنگل کاری و بیابان زدایی، گفت: استان ایلام در این موضوع جزء استان های موفق کشور است.

وی از ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین مابین ایران و عراق خبر داد و گفت: این مهم علاوه بر رفاه حال زائران می تواند تا حدودی در جهت مقابله با ریزگردها عمل کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای توجه بیشتر به استان در بحث ریزگردها گفت: ۲۰ درصد به تخصیص اعتبارات استان در حوزه منابع طبیعی اضافه می شود.

منصور گفت: ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری کنوانسیون بیابان زدایی بعد از توقف دو ساله به خاطر کرونا در ساحل عاج برگزار می شود و در این نشست مهم خواسته ها و مطالبات کشور و استان های در مسیر ورود ریزگردها را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه ایلام در خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است خواستار توجه بیشتر سازمان برای مهار گرد و غبار شد و اظهار کرد: ریزگردها در استان مشکلات فراوانی برای مردم استان ایجاد کرده و ظرف یک هفته گذشته ده‌ها نفر را روانه بیمارستان‌ها کرده و رفع این مشکل نیازمند رسیدگی فوری است.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۷۰ درصد منشأ ریزگردها در خارج از استان و ۳۰ درصد در استان است، گفت: رئیس‌جمهور دستور لازم را برای مهار ریزگردها با منشاء خارجی صادر کرده و لازم است این موضوع از طریق دیپلماسی و سازمان‌های مرتبط تحت پیگیری جدی قرار گیرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: جهت مهار ریزگردها با منشاء داخلی نیز لازم است سازمان منابع طبیعی توجه بیشتری نسبت به استان ایلام در بحث بیابان‌زدایی داشته باشد.

کد خبر 30658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha