کاظمی پس از آمریکا، به کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی نیز سفر می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان مجلس عراق تاکید کرد که نخست وزیر این کشور پس از سفر قریب الوقوع خود به آمریکا، راهی کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی نیز می شود.

به گزارش کردپرس، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی در مجلس نمایندگان عراق امروز (شنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد که مسئله خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، یکی از مسائل اصلی مورد بررسی در گفت و گوهای مقامات دو کشور در جریان سفر قریب الوقوع مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید دولت فدرال به واشنگتن خواهد بود.

الفایز در این باره اظهار داشت: سفر کاظمی به واشنگتن، در چارچوب برنامه تهیه شده برای سفرهای بعدی به کشورهای همسایه و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف تحکیم روابط عراق با آنها جهت همکاری اقتصادی و امنیتی با آن کشورها از جمله آمریکا، انجام می شود.

این نماینده عراقی در ادامه افزود: سفر کاظمی به واشنگتن دارای ابعاد زیادی به ویژه در سطح امنیتی می باشد و این مسئله از جمله اولویت های مسائل مورد مذاکره به عنوان تکمیل گفت و گوی نخست (دور نخست گفت و گوی راهبردی عراق و آمریکا) در رابطه با زمان بندی خروج نظامی آمریکا از عراق است که چند هفته پیش از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد.

این عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق در پایان نیز تاکید کرد که به احتمال زیاد یک هیئت از مجلس به ویژه از اعضای فراکسیون های اصلی آن نیز، نخست وزیر این کشور را در سفر به آمریکا همراهی خواهند کرد.

این در حالی است که فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق دو هفته پیش در دیدار با جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت نمایندگی سازمان در این کشور (یونامی)، در رابطه با دور نخست گفت و گوی راهبردی میان کشورش و آمریکا، اهمیت این فرآیند در تقویت منافع دو کشور و بازتاب آن بر امنیت و ثبات منطقه گفته بود که کاظمی ماه جاری میلادی به شهر واشنگتن سفر می کند تا گفت و گوی دو جانبه تکمیل شود.

کد خبر 304600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha