برکناری ۱۸ عضو از ائتلاف مخالفان سوری

سرویس سوریه- رییس ائتلاف مخالفان سوریه، گفت: اصلاحات انجام شده در آیین‌نامه داخلی ائتلاف، با فشار هیچ کشوری صورت نگرفته، بلکه هدف اصلاحگری به منظور کارایی بیشتر این ائتلاف بوده است.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته سالم عبدالعزیز المسلط، رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالفان سوریه، در یک مصاحبه مطبوعاتی در مقر این ائتلاف در استانبول، ترکیه، اظهار کرد: اصلاحات انجام شده در سیستم داخلی ائتلاف برای کارایی بیشتر این جریان بوده و آنچنان که برخی عنوان می‌کنند، نتیجه فشار هیچ کشوری نیست.

وی افزود: تصمیمات اصلاحی اتخاذ شده آنی نبوده و در ابتدای جلسه اعلام کردیم که در ۹ ماه گذشته این تغییرات مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

المسلط اظهار کرد: ما به دنبال انتخاب نمایند‌ه‌های بیشتری از اتحادیه ها، ارگان ها و شوراها هستیم که از بخش‌های مختلف سوریه انتخاب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از ائتلاف بیرون آمدند همکاران شریف ما هستند و همیشه برای آنها احترام قائل هستیم و آن‌ها همیشه منافع عمومی را بر منافل شخصی ترجیح می‌دهند.

وی تصریح کرد: ائتلاف یک نهاد "انقلابی" سوریه است که مدام مورد حمله قرار می‌گیرد و ما بین کسانی که ما را نصیحت می‌خواهند و کسانی که با ما دشمنی می‌کنند، تمایز قائل شویم. دوستان ما باید همیشه اطلاعات درست درباره اقدامات ائتلاف را از منبع صحیح آن استخراج کنند.

هیثم رحمه، دبیرکل ائتلاف، گفت: تصمیمات اصلاحی اخیر به دنبال غلبه بر بحرانی است که ما از آن عبور کردیم.

وی افزود: بعد از سپری شدن بیش از ده سال از بحران در سوریه، کادرها و افراد شایسته‌ای وجود دارند که باید از آنها استفاده کرد.

در این نشست خبری، عبدالباسط عبداللطیف، رئیس کمیته تعدیل اساسنامه ائتلاف، گفت: اصلاحات اساسنامه توسط ۶۰ عضو از ۶۴ عضو ائتلاف به تصویب رسید.

طی چند روز گذشته، ائتلاف ۱۸ عضو را برکنار کرد و ۴ نماینده شوراهای محلی را جایگزین کرد.

کد خبر 30452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha