دیدار هیات تاجیکستانی از اداره خودگردان کُردستان سوریه

سرویس سوریه- هیات تاجیکستانی از اداره خودگردان کُردستان سوریه دیدار کرد.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته هیاتی از تاجیکستان به ریاست زبیدالله زبیدوف سفیر دولت تاجیکستان در کویت و روسلان دزوریف، دبیر سوم سفارت تاجیکستان در کویت از منطقه شمال شرق سوریه بازدید کردند.

وب سایت وزارت روابط خارجی اداره خودمختار اعلام کرد: هیات مورد استقبال عبدالکریم عمر رئیس مشترک وزارت روابط خارجی و عبیر الیا و فنر الکعف معاونین مشترک قرار گرفتند‌.

بر اساس آنچه این وب سایت منتشر کرده است، دو طرف درباره پرونده ها و موضوعات مختلف در ارتباط با منطقه به ویژه وضعیت شمال و شرق سوریه گفتگو کردند.

این وب سایت تصریح کرد، تصاویری از حوادث و حملات اخیر در زندان الحسکه (السیناء) و اردوگاه الهول به هیات نشان داده شد.

در این‌ بیانیه آمده است، عبدالکریم عمر در مورد حساسیت مرحله کنونی و لزوم برداشتن گام های جدی در قبال پرونده زندانیان داعش و خانواده های آنها و اهمیت تلاش های هماهنگ بین المللی در این چارچوب و همکاری با اداره خودمختار برای مهار تروریسم در مناطق شمال شرق سوریه صحبت کرد.

عمر بر نیاز فوری به حمایت نظامی از نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، نیروهای امنیت داخلی (آسایش) و آژانس های امنیتی و تامین تجهیزات و فناوری های لازم برای مقابله با تهدید تروریسم و ​​هسته های داعش تاکید کرد.

وی افزود: جامعه جهانی باید حمایت های اقتصادی و امدادی از اداره خودمختار به منظور ارائه خدمات و حمایت از بخش های بهداشتی و آموزشی را افزایش دهد تا راه را برای بازگشت داعش به این مناطق ببندد.

در این‌ دیدار همچنین زبیدوف سفیر تاجیکستان در کویت، گفت: برای جامعه بین المللی مهم است که مسئولیت های خود را در قبال پرونده تروریسم بر عهده بگیرد و هر کشوری مسئولیت اتباع خود در منطقه را بپذیرد.

بر اساس آنچه در وب سایت وزارت روابط خارجی اداره خودمختار منتشر شده است، سفیر تاجیکستان افزود: وضعیت بازداشتگاه ها و کمپ ها وخیم و خطرناک است و باید با احتیاط با آن‌ها برخورد شود.

کد خبر 30381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha